شطرنج باز جوان ایرانی: لقبم هیلولاست

پرهام مقصودلو در خصوص کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های شطرنج جوانان جهان اظهار داشت: برای این دوره از مسابقات از آمادگی بسیار بالایی برخوردار بودم و خدا را شکر موفق شدم یک راند مانده به پایان مسابقات نفر اول شوم.

شطرنج باز جوان ایرانی: لقبم هیلولاست

پرهام مقصودلو در خصوص کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های شطرنج جوانان جهان اظهار داشت: برای این دوره از مسابقات از آمادگی بسیار بالایی برخوردار بودم و خدا راشکر موفق شدم یک راند مانده به پایان مسابقات نفر اول شوم.

وی افزود: حریفان سختی از کشورهای چین، هند و آمریکا داشتم و توانستم با 9 برد یک تساوی و یک باخت به مقام قهرمانی برسم.

استاد بزرگ شطرنج ایران در ادامه تصریح کرد: مسابقات جام جهانی شطرنج روسیه شرایط متفاوتی دارد و مسابقات به صورت حذفی برگزار می‌شود. سعی خواهم کرد که تا آن زمان درجه و رنکینگ خود را بالا ببرم تا در روسیه موفق‌تر عمل کنم.

وی در خصوص حمایت‌های فدراسیون شطرنج گفت: فدراسیون تمام تلاش خود را ا‌نجام می‌دهد تا نیازهای ما را برطرف کند اما امیدوارم وزارت ورزش و جوانان بیشتر از ما حمایت کند تا این موفقیت‌ها تکرار شود. تیم ملی شطرنج ایران جوان‌ترین تیم ملی در جهان است و می توان با حمایت از این جوانان این قهرمانی‌ها را تکرار کرد.

مقصودلو در مورد حمایت سلبریتی‌ها در فضای مجازی اظهار داشت: واقعا تشکر می‌کنم از این افراد که به این موضوعات توجه دارند. خدا را شکر که اتفاق تاریخی به دست آمد و این نحوه توجه در فضای مجازی منجر می شود تا دید مردم به شطرنج تغییر کند. انتظار این‌چنین بازتابی را نداشتم و بسیار غافلگیر شدم.

وی در خصوص آینده ورزشی خود گفت: اگر در چند سالی که پیش رو دارم مشکل سربازی‌ام حل شود و معاف شوم فقط و فقط به شطرنج می‌پردازم تا بتوانم نفر اول دنیا شوم. من حدود چند ماه پیش رنک 140 را داشتم اما هم اکنون رنکینگ من 55 است این نشان‌دهنده این است که رشد بسیار خوب و عالی داشتم و می‌خواهم به همین شکل عمل کنم.

مقصودلو در مورد مربی خود سوکولوف گفت: مربی تیم ملی شطرنج مربی خیلی خوبی است و توانست تیم ملی را قهرمان جام ملت‌های آسیا کند اما در بحث انفرادی موضوع بسیار فرق می کند و نیاز به کوچ‌های متفاوتی دارد و به یک مربی بهتر نیاز هست.

استاد بزرگ شطرنج ایران در پایان خاطرنشان کرد: در مسابقات جهانی متوجه شدم که به من لقب مانستر (غول و هیولا) می دهند و از این بابت خوشحال هستم.

منبع: افکارنیوز

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها