همه بازی‌های خانگی پرسپولیس در مراحل حذفی لیگ قهرمانان

تیم فوتبال پرسپولیس در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر می‌رود.

همه بازی‌های خانگی پرسپولیس در مراحل حذفی لیگ قهرمانان

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر می‌رود. این مسابقه در ورزشگاه آزادی به انجام می‌رسد.

سرخپوشان تهران ی در تاریخ لیگ قهرمانان برای پنجمین بار به مرحله حذفی رسیده‌اند. آنها در این سال‌ها تا قبل از دیدار با الدحیل، ۴ بار در ورزشگاه آزادی به مصاف رقبای خود رفته اند و به دو برد، یک باخت و یک مساوی رسیده اند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ سال گذشته هم در دو مرحله حذفی به نمایندگان عربستان خوردند و نتوانستند در آزادی میزبان آنها باشند. همچنین در سال ۲۰۱۲ هم که مسابقات یک هشتم به صورت تک بازی به انجام می‌رسید بالاجبار در عربستان به مصاف الهلال رفتند.

سال ۲۰۰۹:

صعود به عنوان تیم اول از گروه. جدال با بنیادکار ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه آزادی. بازی به صورت تک مسابقه بود. تیم ازبکستانی با هدایت لوئیز فیلیپه اسکولاری و با گل ریوالدو در دقیقه ۴۱ از روی نقطه پنالتی به برتری رسید و سرخپوشان از گردونه مسابقات کنار رفتند.

سال ۲۰۱۲:

صعود از گروه به عنوان تیم دوم. رقابت با الهلال عربستان در ریاض، تک مسابقه‌ای که با پیروزی ۳ بر صفر تیم عربستانی به اتمام رسید و بازهم پرسپولیس از صعود به یک چهارم نهایی بازماند.

سال ۲۰۱۵:

صعود پرسپولیس از گروه به عنوان تیم دوم. رویارویی مجدد با الهلال عربستان این بار به صورت رفت و برگشت. پیروزی یک بر صفر در بازی رفت و در جلوی دیدگان هواداران خودی با گل به خودی بازیکن برزیلی الهلال، یعنی دیگائو در دقیقه ۹۲. باخت سنگین ۳ بر صفر در بازی برگشت و حذف از این مرحله با نتیجه ۳ بر یک در مجموع.

سال ۲۰۱۷:

صعود از گروه به عنوان تیم دوم و رویایی با تیم لخویا در یک هشتم نهایی. دیدار رفت در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران با نتیجه صفر - صفر تمام شد، اما در جدال برگشت و در قطر سرخپوشان با گل به خودی بازیکن حریف یک بر صفر بردند و راهی یک چهارم شدند. در این مرحله هم بازی با الاهلی عربستان در زمین بی طرف انجام شد و سرخپوشان به نیمه نهایی رسیدند و حریف دیگر تیم عربستانی یعنی الهلال شدند. باخت ۶-۲ در مجموع دو بازی که در زمین بی طرف برگزار می‌شد.

صعود به عنوان تیم نخست از گروه سوم. مصاف با الجزیره امارات به صورت رفت و برگشت در مرحله یک هشتم نهایی. دیدار رفت در ابوظبی با برتری ۳-۲ تیم جزیره تمام شد، اما در جدال برگشت پرسپولیس با حساب ۲ بر یک برنده شد و راهی یک چهارم نهایی شد. احمد نوراللهی در دقیقه ۶۳ و سید جلال حسینی در دقیقه ۸۹ برای پرسپولیس و رومارینیو برزیلی در دقیقه ۷۰ برای تیم هنک تن کاته گل زدند؛ و حالا بازی برگشت در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الدحیل. بازی رفت با برتری یک بر صفر تیم قطری در دوحه تمام شد. حالا پنجمین بازی پرسپولیس در مراحله حذفی در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

آمار ۴ دیدار قبل به شرح زیر است:

*۴ بازی: دو برد، یک باخت و یک مساوی
*۳ گل زده و ۲ گل خورده
*۲ کلین شیت

*مصاف با حریفانی از کشورهای ازبکستان، عربستان، قطر و امارات. حالا الدحیل به تنها تیمی تبدیل می‌شد که دو بار در مرحله حذفی به ورزشگاه آزادی آمده است.

*سید جلال حسینی، احمد نوراللهی و دیگائو (بازیکن الهلال) برای پرسپولیس و رومارینیو به همراه ریوالدو برای رقبای پرسپولیس گلزنی کردند. نکته جالب این است که برزیلی‌ها در این ورزشگاه و در مراحل حذفی بیشتر از ایرانی‌ها گل زده‌اند.

*۹ سال از آخرین باخت پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در مرحله حذفی می‌گذرد. آنها در سه رویارویی اخیر خود به دو برد و یک مساوی رسیده اند.

*اگر ریشه الدحیل را از لخویا بدانیم، این دومین حضور آنها در ورزشگاه آزادی در مرحله حذفی مقابل پرسپولیس است.

*از ۵ گلی که در ورزشگاه آزادی و در این مرحله در بازی‌های تیم سرخپوش تهرانی زده شده ۴ گل در نیمه دوم و فقط یک گل در نیمه نخست زده شده است.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها