سفیر آمریکا: واشنگتن دریافته که جنگ افغانستان از طریق نظامی‌ قابل حل نیست

سفیر آمریکا در افغانستان می گوید: واشنگتن دریافته که جنگ در افغانستان تنها از طریق نظامی‌گری قابل حل نیست.

سفیر آمریکا: واشنگتن دریافته که جنگ افغانستان از طریق نظامی‌ قابل حل نیست

به نوشته روزنامه داون، جان بس، سفیر آمریکا در کابل درباره راه حل سیاسی در افغانستان گفت: آمریکا دریافته است که جنگ در افغانستان تنها از طریق نظامی‌گری قابل حل نیست. هیچکس در دولت آمریکا نمی‌گوید که این جنگ با یک پیروزی نظامی به پایان می‌رسد. ما معتقدیم پایان این جنگ تنها از طریق یک راه حل سیاسی امکان پذیر است.

سفیر آمریکا گفت: پاکستان در اوایل امسال به افغانستان نزدیک شده و تمایل خود را برای ازسرگیری مذاکرات برای تجارت میان افغانستان و هند از طریق مسیر زمینی از پاکستان اعلام کرده است.

وی افزود: پاکستان اجازه نمی‌دهد هند از مسیر زمینی برای تجارت با افغانستان استفاده کند و بر این باور است که در درجه اول باید برای این اقدام مسائل استراتژیک و تکنیکی حل شود اما چند ماه گذشته برای اولین بار دولت پاکستان تمایل خود را برای آغاز مذاکرات با مقام‌های افغانستانی در جهت برقراری تجارت میان هند و افغانستان از طریق پاکستان نشان داد. شرکت‌های هندی به طور تدریجی سرمایه‌گذاری‌های خود را در افغانستان افزایش داده‌اند. ایجاد راه حل سیاسی در افغانستان جزو منافع بلندمدت پاکستان است زیرا افزایش تجارت در مسیر دو کشور و میزان اتصالات به آسیای مرکزی و جنوبی از طریق افغانستان از جمله فرصت‌هایی است که پاکستان به دلیل وضعیت کنونی افغانستان از دست داده است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها