مازندران معطر به عطر شهدا شد

با ورود پیکرهای مطهر ۹ آلاله گمنام دفاع مقدس، مازندران در محرم حسینی عطر عاشورایی گرفت.

مازندران معطر به عطر شهدا شد

پیکر مطهر ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس دقایقی قبل با حضور پرشور مردم سوادکوه وارد مازندران شد و آیین استقبال از شهدای گمنام در استان آغاز شد.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدا در چهارشهر استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند، گفت: این روز که همزمان با هفتم ماه محرم است پیکرهای ۹ شهید گمنام در ساری تشییع خواهند شد.

ملکی با اشاره به اینکه مراسم تشییع شهدا در ساری ساعت ۹ صبح دوشنبه از میدان شهدا آغاز می‌شود، افزود: این برنامه همراه با اجرای مراسم عزاداری حسینی با حضور اقشار مختلف مردم تا امامزاده یحیی (ع) ساری ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیکرهای مطهر هفت تن از شهدای گمنام پس از تشییع به شهرهای تنکابن، شیرود، نکا و قائم‌شهر منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین پیکر دو شهید گمنام به معراج الشهدا تهران منتقل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: شهدا از مسیر فیروزکوه وارد استان شده و پس از استقبال در شهرهای پل سفید، زیراب و شیرگاه برای اجرای مراسم عصر وداع به بابل منتقل می‌شوند.

ملکی از برگزاری مراسم عصر وداع با ۹ شهید گمنام در حسینیه سپاه ناحیه بابل خبر داد و گفت: این مراسم ساعت ۶ عصر با حضور باشکوه مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.

وی به مراسم تشییع و تدفین شهدا در چهار شهر استان اشاره کرد و گفت: دو شهید ۲۵ و ۱۸ ساله از عملیات های ایذایی والفجر هشت و رمضان سه شنبه ۲۷ شهریورماه در نکا تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی خاکسپاری خواهند شد.

وی افزود: شهرستان تنکابن میزبانچ هار شهید گمنام است که دو شهید ۲۱ و ۲۵ ساله از عملیات‌های کربلای۶ و کربلای ۴ سه شنبه ۲۷ شهریورماه تشییع و در پارک شهر خاکسپاری می‌شوند و نیز دو شهید گمنام ۲۴ و ۲۰ ساله از عملیات‌های ایذایی والفجر هشت و کربلای ۴ همزمان با تاسوعای حسینی در شهر شیرود تشییع و در پارک شهدای گمنام شهرداری خاکسپاری می شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه شهید ۱۸ ساله از عملیات رمضان مهمان مردم عزادار قائم‌شهر در روز تاسوعای حسینی است، عنوان کرد: پیکر این شهید پس از اجرای مراسم در تجمع بزرگ عزاداران این شهر جهت خاکسپاری به حوزه علمیه محمدیه قائم‌شهر منتقل می‌شود.

ملکی زمان برگزاری مراسم عصر وداع با شهدای گمنام را در نکا و تنکابن دوشنبه ۲۶ شهریورماه اعلام کرد و گفت: همچنین مراسم عصر وداع با شهدا در قائمشهر و شیرود سه شنبه ۲۷ شهریورماه برگزار می‌شود.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها