به‌زودی طرح ملی حمایت از لباس محلی به‌منظور احیای هویت اقوام مختلف کشور اجرایی می‌شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ترغیب مردم به استفاده از لباس محلی گفت: سیاستگذاری های لازم برای اجرای طرح ملی حمایت از لباس های محلی انجام و بزودی اجرا می شود.

به‌زودی طرح ملی حمایت از لباس محلی به‌منظور احیای هویت اقوام مختلف کشور اجرایی می‌شود

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تلاش ما بر این است تا در راستای احیای هویت اقوام مختلف کشور، پوشش های محلی این اقوام را حمایت و آن را فراگیر کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نشست های تخصصی متعددی برگزار شده و سیاستگذاری های کلان اتخاذ و به این نتیجه رسیده ایم که یک وفاق ملی در خصوص استفاده فراگیر از لباس های محلی وجود دارد.

ابتکار، با بیان اینکه طرح ملی حمایت از لباس های محلی اقوام ایرانی در مراحل ابتدایی قرار دارد، تصریح کرد: تشویق تولیدکنندگان به دوخت لباس های محلی و ترغیب مردم به استفاده از این لباس ها به ویژه در محیط کار از برنامه های عملیاتی در اجرای این طرح است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به برنامه های دولت در خصوص حمایت از صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حمایت های دولت به طور مشخص در زمینه مهارت افزایی و ارائه آموزش های تخصصی است که در این خصوص برنامه های مشترکی بین معاونت امور زنان و سازمان صنایع دستی در حال اجراست.

ابتکار، با بیان اینکه ۷۰ درصد صنایع دستی کشور از سوی زنان تولید می شود، افزود: آموزش ها برای ارتقای دانش و مهارت افزایی زنان در این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۵۲ رشته فعال در حوزه صنایع دستی است که یکی از مهمترین این رشته ها دوخت انواع لباس محلی است.

معصومه ابتکار برای ارزیابی سیاست های دولت در حوزه زنان و خانواده روز شنبه به شهرکرد سفر کرده است.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها