نگاهی به دوران ورزشی مجید غلام‌نژاد؛ کم‌حاشیه و بدشانس

مجید غلام‌نژاد، بازیکن سابق تیم ملی و استقلال دیروز درگذشت، به همین مناسبت سابقه ورزشی این بازیکن مرور شده است.

نگاهی به دوران ورزشی مجید غلام‌نژاد؛ کم‌حاشیه و بدشانس

به گزارش خبر فوری ؛ مجید غلام‌نژاد، بازیکن سابق تیم ملی و استقلال دیروز درگذشت، به همین مناسبت سابقه ورزشی این بازیکن مرور شده است. این بازیکن متولد سال ۱۳۶۲ بود و فوتبالش را از تیمهای پایه سایپا آغاز کرد. غلام‌نژاد از لیگ پنجم توانست جای ثابتی در ترکیب بزرگسالان سایپا به دست بیاورد. او عضو بهترین تیم سایپای تاریخ لیگ برتر بود. تیمی که با هدایت علی دایی تنها قهرمانی لیگ برتر نارنجی‌پوشان را به ارمغان آورد. این جام مهمترین افتخار باشگاهی غلام‌نژاد نیز محسوب می‌شود. دفاع راست سابق تیم ملی، تا پایان لیگ هفتم به همراه دایی در سایپا حضور داشت و با جدایی دایی از سایپا این بازیکن نیز به پاس همدان رفت ولی همکاری با اسطوره فوتبال ایران، زمینه دعوت این بازیکن از سوی علی دایی به تیم ملی را فراهم کرد.

حضور یک ساله در تیم ملی

در یکم فروردین ماه سال ۱۳۸۷ در دیدار دوستانه با بحرین، علی دایی برای اولین بار هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و مجید غلام‌نژاد نیز نخستین دیدار ملی خود را انجام داد. او ۱۷ بازی ملی انجام داد ولی در حدود یک سالی که در تیم ملی حضور داشت مهره غیرقابل اغماض تیم بود و از اولین تا آخرین دیدار ملی (۲۲ اسفند ۱۳۸۷برابر کنیا) از ۲۳ بازی برگزار شده در ۱۷ مسابقه حاضر بود. او این آمار را در شرایطی خلق کرد که خسرو حیدری که غلام‌نژاد جانشین او در پاس همدان شده بود بهترین روزهای دوران بازیگری خود را در استقلال سپری می‌کرد. یک گل ملی نیز به نام غلام‌نژاد ثبت شده است. این بازیکن در دیدار با سنگاپور در شرایطی که بازی تا دقیقه ۴۳ گلی نداشت گل اول بازی را به ثمر رساند تا مقدمه‌ای بر پیروزی پر گل ۶ بر صفر ایران باشد. قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا در سال ۲۰۰۸ مهمترین افتخار ملی مجید غلام‌نژاد است. این آخرین جام بین‌المللی است که تیم ملی موفق به فتح آن شده است.

عضویت در استقلال

هر چند غلام‌نژاد جایگاه ویژه‌ای در پاس داشت و یکی از پنالتی‌زنان این تیم محسوب می‌شد ولی پس از یک فصل بازی به صورت قرضی به سایپا بازگشت و تا پایان نیم‌فصل اول لیگ سیزدهم در این تیم بازی کرد تا در این مقطع با پیشنهاد استقلال مواجه شد. این پیشنهاد فرصت مناسبی برای بازگشت به سطح اول این بازیکن به سطح اول فوتبال ایران بود. غلام‌نژاد ۸ بازی برای استقلال انجام داد که یکی از این بازی‌ها در دربی بود. او در دیداری که ساموئل فقید نیز در ترکیب استقلال حاضر بود در دقیقه ۵۸ جایگزین مرحوم اولادی شد. حضور در استقلال، پایانی بود بر ۹ فصل بازی غلام‌نژاد در سطح اول فوتبال ایران. او در این مدت ۷ گل به ثمر رساند که مهمترین آن گل سوم سایپا در جریان پیروزی ۴ بر ۲ مقابل پرسپولیس بود.

بازی در دسته‌های پایین‌تر

بر خلاف انتظار حضور در استقلال نه تنها باعث بازگشت غلام‌نژاد به روزهای اوج نشد بلکه باعث دوری او از میادین به مدت یک فصل و نیم در ۳۱ سالگی شد تا اینکه بالاخره به پاس همدان که دیگر در لیگ برتر حضور نداشت، بازگشت. پس از پاس، شاهین بوشهر و شهرداری بندرعباس تیم‌های بعدی غلام‌نژاد بودند. او در فصل جاری تیمی نداشت و در شرایطی که گفته می‌شود احمد جمشیدیان سرمربی پاس همدان قصد مذاکره با او جهت حضور در این تیم به عنوان مربی یا بازیکن را داشت، دار فانی را وداع گفت.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها