کمپین حمایت از مردم ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم

گروهی از فعالان حقوق بشر با ایجاد یک کمپین مدنی به دنبال اجماع بین المللی برای محافظت از مردم ایران و دیگر کشور های تحت تحریم هستند که در شرایط سخت و نامطلوب قرار دارند.

کمپین حمایت از مردم ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم

تاریخ ثابت کرده است که کشورهای تحریم کننده به هیچ وجه به اهداف بین المللی دست نیافته و باعث کشتار مردم جهان به خاطر منافع خود می شوند. امروز مردم ایران , و شاید سالهای بعد ملت های دیگر مورد رفتار خصمانه و ضد بشری آمریکا و اتحادیه اروپا قرار بگیرند.

ایرانیان مردمی مهمان نواز و صلح طلب دارای تمدنی با شکوه و جلال هستند، اما سالهاست که مورد تهاجم خارجی قرار گرفته اند. مردم این کشور جنگی هشت ساله و نابرابر با رژیم بعثی و تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی , زندگی روزمره خود را به سختی گذرانده اند. همانطور که می دانید، در ادبیات بین الملل، جنگ اقتصادی جایگزین جنگ نظامی شده است و مردم هدف تحریم های یک جانبه قرار گرفته و متحمل یک جنگ اقتصادی شده اند. این تحریم های یک جانبه غیرقانونی و با قوانین بین المللی در تضاد و ناقض حقوق بشر می‌باشد، از جمله حق داشتن زندگی در سطح استاندارد، حق تحصیل، حق سلامتی و استفاده از دارو و ...

تحریم‌های آمریکا در حال افزایش فشار اقتصادی علیه مردم ایران است و به کاهش توانایی خرید میلیون‌ها نفر در ایران منجر شده و کالاهای وارداتی را بسیار گران کرده است. تنها مردم ایران نیستند که با تحریم های ظالمانه مورد ظلم قرار گرفته اند و کشورهای دیگر نیز همین نگرانی ها را دارند و می خواهند سازمان ها و فعالان حقوق بشر به آنها توجه کنند.

بنابراین، تمامی مردم جهان باید در برابر این کشورها در اقدام جمعی و بشردوستانه و پایان دادن به تحریم آنها مقاومت کنند.
این مسئله ضروری ترین و اخلاقی ترین وظیفه جامعه جهانی است که بر کشورهای تحریم کننده تأکید کنند که باید به استانداردهای جامع حقوق بشر برای مردم احترام گذاشته شود.

در نهایت، همبستگی با تمام افرادی که از حقوق انسانی منع شده اند, وظیفه همه ماست و با امضا این درخواست اعتراض خود را به جامعه بین الملل میرسانیم.

لینک کمپین : https://goo.gl/oCziQQ

ایجاد کنندگان و حامیان کمپین
آنتونیو گوترش (دبیرکل سازمان ملل متحد)
زید رعد حسین (کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل)
ادریس جزایری (گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل)

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سپیده
    0

    زشته غلط املایی دارید. خصمانه :/

  • شاهین نضامی
    0

    ماباید حمایت کنیم از مردم ایران وجهان همه جا باید ارزانی وخوشبختی قرارداشته باشد ووماباید اعتراز کنیم تا زندگی خوبی داشته باشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها