ورود 9350 نیروی جدید به مدارس/ تدریس مشروط معلمانی که در آزمون اصلح قبول نشدند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از ورود 9350 فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به مدارس از مهر 97 خبر داد و گفت: همچنین از مهرماه امسال تربیت بیش از 40 هزار دانشجو معلم جدید در دانشگاه فرهنگیان شروع می‌شود.

ورود 9350 نیروی جدید به مدارس/ تدریس مشروط معلمانی که در آزمون اصلح قبول نشدند

حسین خنیفر با بیان اینکه مهر امسال 9350 فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و مهر 98 حدود 10 هزار فارغ‌التحصیل این دانشگاه تحویل آموزش و پرورش شده و وارد کلاس های درس می‌شوند اظهار کرد: امسال 25 هزار مجوز برای جذب دانشجومعلم از محل کنکور سراسری در 16 گرایش مختلف داشتیم.

وی افزود: همچنین 17 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی سایر دانشگاه‌ها و طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در آزمون استخدامی سراسری پذیرفته شدند که باید از مهر وارد دوره های حرفه آموزی و مهارت آموزی معلمی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان شوند.


رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: آموزش بیش از 40 هزار دانشجو معلم در سال جاری در این دانشگاه گام بزرگی در راستای تامین نیروی انسانی متخصص برای آموزش و پرورش است.

خنیفر با اشاره به آزمون جامع اصلح برای مهارت آموزان دوره قبل و وضعیت افرادی که در این آزمون پذیرفته نمی‌شوند گفت: برگزاری آزمون اصلح لازم است و تیم مدیریتی قبلی به خوبی آن را تشخیص دادند چرا که کمک می‌کند تا مطمئن شویم اتفاق آموزشی رخ داده و دانشجوی ما بخوبی سوخت گیری کرده است.

وی تاکید کرد: اگر دانشجو بخوبی سوخت گیری علمی نکرده باشد نمی‌تواند آن انقلاب آموزشی که مدنظر ماست را رقم بزند. از این منظر آزمون اصلح یکی از پارامترهای بسیار مهم برای ورود به عرصه معلمی برای مهارت آموزان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اگر شخصی در این آزمون جامع پذیرفته نشود یک فرصت دیگر به او می دهیم گفت: این فرد به صورت مشروط و با ساعات موظفی کمتر وارد مدارس می‌شوند و آن دسته که نمرات بسیار پایینی دارند بعد از آزمون مجدد می‌توانند به آموزش و پرورش بروند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها