غرویان: اگر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور می‌شد، دلار 40 هزار تومان بود

محسن غرویان گفت: اگر آقای سید ابراهیم رئیسی امروز رئیس جمهور بود قطعا وضعیت اقتصادی کشور بهتر از حال حاضر نبود و می توان احتمال داد که قیمت دلار به دو تا سه برابر قیمت کنونی یعنی حدود 40 هزار تومان افزایش پیدا می کرد.

غرویان: اگر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور می‌شد، دلار 40 هزار تومان بود

امروز دولت روحانی تحت فشارهای اقتصادی، سیاسی و بین المللی است و بیش از پیش به آرامش روی حل مشکلات کشور تمرکز کند اما استیضاح و برکناری دو وزیر و سوال از رئیس جمهور این شائبه را در اذهان برخی تحلیلگران سیاسی می پروراند و تقویت می‌کند که مخالفان سرسخت رئیس جمهور طراحی کردند تا دولت را از نصاب بیاندازند.

حجت الاسلام محسن غرویان درباره تلاش مخالفان روحانی برای از نصاب انداختن دولت گفت: خیلی بعید می‌دانم چنین هدفی در کار باشد. ضمن آنکه با توجه به همراهی رئیس مجلس با آقای روحانی چنین اتفاقی هم نمی افتد.

وی افزود: بعد از طرح سئوال از رئیس جمهور برخی می خواستند موضوعات را به قوه قضائیه ارجاع دهند اما آقای لاریجانی اعلام کرد که موضوعات به قوه قضائیه نخواهد رفت که این نشان می دهد شخصیت های سیاسی ذی نفوذ اجازه نمی دهند که دولت ساقط شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به کنایه های مخالفان روحانی که می گویند «زمان انتخابات عده ای در دل مردم هراس می انداختند که ریاست جمهوری رئیسی مساوی با دلار 10 هزار تومان و جنگ با آمریکاست اما امروز روحانی سرکار است هر دو این اتفاقات افتاد» اظهار کرد: این حرف ها عوامانه است. کسانی که اهل دانش و علم هستند چنین سخن نمی گویند. مسائل مربوط به اقتصاد، سیاست و عرصه بین المللی دانش خاصی می خواهد. به علاوه آنکه مسائل بین المللی، سیاسی، روحی، روانی و امنیتی در افزایش و کاهش قیمت ها دخیل هستند.

وی ادامه داد: اگر نامزد رقیب امروز رئیس جمهور بود قطعا وضعیت اقتصادی کشور بهتر از حال حاضر نبود و شاید بدتر هم می شد. حتی می توان احتمال داد که قیمت دلار به دو تا سه برابر قیمت کنونی یعنی حدود 40 هزار تومان افزایش پیدا می کرد چون معادلات بین المللی و اقتصادی بستگی به کنش ها و واکنش های سیاسی دارد و تأثیر هر کدام از مولفه ها باید براساس دانش آن حوزه محاسبه شود.

غرویان با بیان اینکه روحانی مصالح و منافع کلی مردم را لحاظ می کند، تأکید کرد: آقای روحانی هدف مقدسی دارد و می خواهد آرامش کشور حفظ شود. به هر حال او حرف های ناگفته را نمی گوید چون ملاحظاتی دارد و نمی خواهد بین احزاب و گروه ها تنش و درگیری شود. به نظر من رئیس جمهور در مقابل بداخلاقی های مخالفان صبر و حوصله خوبی به خرج داد و شبیه آیت الله هاشمی رفسنجانی سعی دارد مسائل کشور در وضعیت آرامش حل و فصل شود.

منبع: خبرآنلاین

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • معرعت
    0

    دل این مردم با اتشی میسوزد که صاحب نظران حوزه متولی.سیاست و اینده نگری مردم.هستند .

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا شرم اوره مردم رو چی فرض کردید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      سلام فقط به حرفحای رحبر گوش ودقط کنند همچیز درست می شود انشالله

  • ناشناس
    0

    متن را نخوانده ام اما فقط سر خط آن را پاسخ می دهم و آن اینکه اگر رئیسی رئیس جمهور می شد فکر نکنم دلار از چهار هزار تومان تجاوز می کرد ، زیرا عامل اصلی گرانی دلار خود دولت مردان هستند و بیشترین ارز خروجی از کشور توسط همین کابینه روحانی انجام می شود اگر رئیسی بود که این کابینه بر مسند نبود تا بتواند ارز خارج کند مگر اینکه ساخت و پاخت پشت پرده ای باشد مثل ساخت و پاخت رئیس جمهور با رئیس مجلس که هر دو با هم می خورند

  • علی الوندی
    0

    سلام درانتظار دلار 40تومانی باشید برای مردم بدبخت خبرخوش دارید

  • حسن
    0

    ایشون علم غیب دارن؟!!!

  • حسن
    0

    حتما باید نمازشکربخوانیم..گرانی را همه میدانندتعمدی میباشد وکاردشمن نیست بلکه بیشترین سودرا ازگرانی دلارومایحتاج مردم الان ذولت میبرد وخزانه خالی خودررادارد پرمیکند

  • بهروز
    0

    سلام.باپوزش از شما وخوانندگان محترم من از آقای رییسی حمایت نمی کنم اگر هم ایشان رییس جمهور شدن بودمعلوم نبود که باتوجه به فرجام نامبارک برجام وضع اقتصاد وارز چه می شد اما در پاسخ به ادعای ظاهراسیاسی آقای غرویان باید بگویم شما که راست می گوید ... به قبرپدرآدم دروغگو،مردحسابی انرژی هسته ای کشور تقریبا تعطیل شدکه دولت تحت فشارهای اقتصادی وبین المللی نباشه وگرنه وضع ما زمان دولت قبل خیلی بهتری بود انرژی هسته ای با قدرت حفظ شده بود درحالی که دارایی های ایران بلوکه وتحریمهای فلج کننده اعمال میشدوپول فروش نفت وصول نمیشد ماهیانه دولت 45500تومان به همه مردم ایران یارانه نقدی می دادآمدیدارزراتک نرخی کنید شده سه نرخی!!اینکه آقای سیف برکنارومجددا به سمت مشاوراقتصادی منصوب می شود دهن کجی به ملت است مردم یکباردرانتخاب اشتباه کردند درست ،اما احمق نیستند.

  • 14
    0

    اره جون عمه ات

  • کاربر ناشناس
    0

    هم اکنون که ارزش دلار بالا رفته علتش هم مبارزه معکوس این این آقایان است که را سر ملت این بلایا وارد میشود ، زیرا فعلا" آقایان جنگ اقتصادی داخلی جهت حدف همدیگر راه انداخته اند وملت متاسفانه نمیتواند وارد شود زیرا این آقایان برای رسیدن به هدف خود میخواهند جوانان این مملکت بجان هم بیندازند وامید است به این لحظه نرسند . مردم فکر مملکت هستند واین آقایان فقط بفکر اهداف خود هستند .

  • کیومرث
    0

    خیال نکنید که مردم هیچ نمیفهمم باید جلو دلال بازی آقازادهها و اطرافیانشان بهتر گرفته شود اگر دولت فعلی باقدرت جلو دلال بازی واهتکار را می گرفت حالا دلار هم 3800تومان بود ونمیگفتید اگر فلانی رئیس جمهور بود دلار چقدر میشد

  • مرتضی
    0

    این آقا اگه اینقدر پیش گویی بلده چرا در مورد بقیه مسائل قبل از اینکه اوضاع خرابتر بشه اعلام نظر نمی کنه؟! واضح تر از این نمی شد گندکاری های اخیر رو فرافکنی کرد!

  • ارش
    0

    سلام به نظر من اینا عمدا برجام رو طوری تنظیم کردن که امریکا مثل اب خوردن بزنه زیرش و این کشور رو در ذهن نسل جوان کشور که خواستشون تعامل با دنیا و جمع کردن بساط مرگ بر این و اون بود غیر قابل اعتماد و بسیار بد جلوه بدن وگرنه بقال سر کوچه هم میدونست توافق به نفع کشور و محکم بسته بشه چکار باید بکنه خلاصه کلام هیچ کشوری نمیزاره تو چاه فاضلابش الکی بتن بریزن و بدون دسشویی بمونه حتما فکر بعدشو میکنه چاه اب سنگین اراک که بماند ولی اینا یک توافق آبکی امضا کردن که کشور رو تو چاهی بی انتها انداخته باشن

  • javad
    0

    دوست تون دارم چون هنوز خیلی رو دارید واقعا اینا شدن مسئول مملکت

  • ناشناس
    0

    در پروی مثل اصلاح طلبان ندیدم حتما اگر دلار ۴۰هزارتومان شود می گفتند اگر ریسی رییس جمهور می شد می شد۸۰هزارتومان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها