خودم هیأتی هستم و تیتر جنجالی دیروز عمدی نبود/ «صدای اصلاحات» صدای اصلاح‌طلبان نیست

سردبیر روزنامه صدای اصلاحات درباره تیتر جنجالی دیروز این روزنامه گفت: من مداح و قاری قرآن هستم و انتشار این مطلب درست در روزی که به نام حضرت رقیه(س) است، غیرعمدی بود.

خودم هیأتی هستم و تیتر جنجالی دیروز عمدی نبود/ «صدای اصلاحات» صدای اصلاح‌طلبان نیست

روز گذشته (پنجشنبه) گزارشی از ماجرای تغییر جنسیت دختری روستایی در روزنامه صدای اصلاحات چاپ شد که این مطلب واکنش‌های زیادی از سوی برخی چهره ها و حتی نهاد‌های مختلف داشت.

ماجرا از این قرار است که این مطلب درست در روز سوم ماه محرم که منسوب به حضرت رقیه (س) است، با تیتر «رقیه پس از ۲۲ سال مهدی شد» در صفحه یک روزنامه صدای اصلاحات به چاپ رسید و این شائبه را پیش آورد که این نشریه عمداً در روزی که مزین به نام دردانه سید‌الشهدا (ع) است چنین تیتری را منتشر کرده است.

برای اطلاع از چند و چون انتشار این خبر به سراغ سیدهادی کسائی‌زاده سردبیر روزنامه صدای اصلاحات رفتیم.

وی درخصوص ماجرای انتشار این گفت‌وگو در نشریه تحت نظرش گفت: این گزارش از سوی یک خبرنگار از یک شهرستان برای من ارسال شد و وی از من خواست تا آن را منتشر کنم. هیچ نشریه‌ای این مطلب را تا پیش از من کار نکرده بود و من هم به وی گفتم باید آن را بخوانم.

کسائی‌زاده ادامه داد: ماجرا از این قرار بود که دختری به دلیل اختلالات جنسی تقاضای تغییر جنسیتش را به دادگاه برده و از آنها درخواست کرده که مجوز این کار را به او بدهند، این را هم بگویم این دختر دو جنسیتی نبوده و دختری بوده که درون و روح و روانش پسر بوده از این رو نمی‌توانسته با این شرایط زندگی کند. ابتدا قاضی درخواست او را رد می‌کند اما وی حکم امام خمینی(ره) را به همراه احکام دادگاه‌هایی که قبلاً این مجوز را صادر کرده‌اند را به دادگاه برده و نهایتاً قاضی را مجاب به صدور مجوز برای تغییر جنسیتش می‌کند.

اشتباهی که از من رخ داد این بود که این مطلب درست در روزی منتشر شد که منسوب به حضرت رقیه(س) است

سردبیر روزنامه صدای اصلاحات بااشاره به انتشار این مطلب گفت: پس از مطالعه گزارش و بررسی مستندات، آن را منتشر کردم و در صفحه یک روزنامه آن را قرار دادم اما در این میان اشتباهی که از من رخ داد این بود که این مطلب درست در روزی منتشر شد که منسوب به حضرت رقیه(س) است.

این اتفاق به هیچ وجه عمدی نبود

وی ادامه داد: همه ماجرا این است که من هنگام انتشار و انتخاب این تیتر حواسم به این موضوع نبود که امروز مزین به نام حضرت رقیه (س) است و در واقع این کار اشتباهی بود که سهواً رخ داد و به هیچ وجه عمدی در آن نبود.

کسائی‌زاده با اشاره به ارادتش به امام حسین (ع) گفت: من در مجالس امام حسین بزرگ شده‌ام و خودم سادات علوی، مداح و قاری قرآن هستم. حال چگونه می‌توانم چنین جسارتی به ساحت امام حسین(ع) و خاندانش کنم؟

صدای اصلاحات صدای اصلاح طلبان نیست بلکه صدای مردم است

وی در خصوص گرایش سیاسی روزنامه صدای اصلاحات گفت: قسم می‌خورم این روزنامه فقط نامش صدای اصلاحات است و در واقع صدای مردم است. انتقادات من از شهرداری و نهاد‌های مختلف دولتی در این روزنامه این ادعایم را ثابت می‌کند و حتی فشار‌های زیادی از سوی دولت، وزارتخانه‌ها و برخی آقا‌زاده‌ها به مدیر مسئول روزنامه وارد شده تا من را از سمت سردبیری روزنامه برکنار کند اما آقای فومنی همیشه از من حمایت کرده که جای تشکر دارد.

سردبیر روزنامه صدای اصلاحات ادامه داد: البته شاید من به عنوان خبرنگار اصلاح‌طلب معروف باشم و حتی در ستاد آقای روحانی هم فعالیت داشتم، اما هدفم مردم هستند و اصولگرایی من محکم‌تر از اصلاح‌طلبی‌ام است.

همه کار‌های روزنامه را به تنهایی انجام می‌دهم، طبیعی است اشتباه کنم

وی ادامه داد: پس از انتقادات به انتشار این مطلب آقای فومنی گریه کردند که من در هیأت امام حسین (ع) کفش جفت می‌کنم و چای به عزاداران می‌دهم. چرا این کار را با من کردی؟ اما باور کنید هیچ عمدی در این کار نبوده و فقط به خاطر بی‌اطلاعی من از روز انتشار که مزین به نام حضرت رقیه (س) بود سبب این اتفاق شد. من در این روزنامه‌ به دلیل مشکلات مالی تنهایی همه کار‌ها را انجام می‌دهم یعنی هم خبرنگار هستم، هم عکاس، هم صفحه‌بند، هم گرافیست و ... پس طبیعی است که به دلیل مشغله‌های زیاد دچار اشتباه شوم اما همیشه به دنبال منافع مردم هستم و نگاه جناحی به اتفاقات جامعه ندارم.

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها