آیت الله علم‌الهدی: بازار سوم ارز برای دزدیدن و بردن بیت المال است

آیت الله علم الهدی گفت: وقتی رهبری در مسئله اقتصادی و معیشتی مردم مطالبه دارد و امر می‌کند و در عرصه‌های مختلف، فرمان رهبر لگدمال شده و پشت پا انداخته می‌شود، این وظیفه خبرگان است در مطالبه امر رهبری قیام کند.

آیت الله علم‌الهدی: بازار سوم ارز برای دزدیدن و بردن بیت المال است

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد گفت: کسانی که فکر کنند قانون مرز امر به معروف و نهی از منکر است، اشتباه می‌کنند بلکه قانون روش است. منکری که قانون و شرع می‌گویند منکر است و معروفی که ثابت شده است، تا کجا باید به آن عمل کنیم؟ در آموزه امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر مرزی ندارد و باید جلو رفت تا آنجا که بچه‌ شیرخواره در دست امام حسین (ع) قرار گرفت. نمی‌توان گفت آبرویم در خطر افتاد و منافع من به خطر افتاده است، عقب‌نشینی کنم و امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه آموزه سوم در امر به معروف و نهی از منکر، این است که موضوعش محدود در یک موضوع خاص نیست، خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی و اخلاقی تنها عرصه‌های امر به معروف و نهی از منکر نیستند. عرصه سیاسی هم شامل امر به معروف و نهی از منکر می‌شود. مسائل معیشتی و اقتصادی نیز شامل عرصه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

اهم اظهارات آیت الله علم الهدی به شرح زیر است:
*بعضی افراد ناآگاه می‌گویند مجلس خبرگان چرا به مسائل معیشتی و اقتصادی وارد شده است؟ برخی از نمایندگان مجلس نیز این مسئله مطرح کرده‌ است. خبرگان به دو ملاک به این مسئله وارد شده است؛ یکی این است که کار و رسالت اصلی خبرگان است. وظیفه اصلی خبرگان صیانت از رهبری است. وقتی رهبری در مسئله اقتصادی و معیشتی مردم مطالبه دارد و امر می‌کند و در عرصه‌های مختلف، فرمان رهبر لگدمال شده و پشت پا انداخته می‌شود، این وظیفه خبرگان است در مطالبه امر رهبری قیام کند.جهت دوم هم امر به معروف و نهی از منکر است. ما منکری به این فجاعت ببنیم که قشر آسیب‌پذیر را با خاک یکسان کرده و ما ساکت شویم. در مجلس خبرگانی که در آن بیش از ۸۰ فقیه مجتهد هستند، در برابر این منکر سکوت کنند.

* عرصه اقتصادی هم عرصه امر به معروف و نهی از منکر است، در شرایطی قرار گرفتیم که دشمن سفره ما هدف قرار داده و وارد جنگ اقتصادی شده و جلو می‌آید. الان زمان مواخذه نیست، بلکه باید جبهه را متحد کرده و در مقابل دشمن قرار بگیریم و مردم و مسئولان یک صف واحد را تشکیل دهند.

* در سبد هزینه یک خانواده طلا چه جایگاهی دارد که همه مردم و همه کسبه، همه زندگی و معاملات خود را براساس آن قرار دهند. سه بازار ارز وجود دارد. بازار اول، بازار دولتی برای کالاهای اساسی است با ارز ۴۲۰۰ تومانی است. بازار دوم، بازار ثانویه با ارز هفت هزار تومانی است و بازار سوم برای دزدیدن و بردن مال این مملکت است و برای کسانی است که می‌خواهند به جاهای دور بروند که برای عیاشی است. این بازار سوم، برحسب تحقیق، نیاز ۱.۳ درصد است، یعنی ۹۸.۷ درصد کشور با بازار اول و ثانویه تامین است اما با همین بازار سوم، عملیات روانی می کنند و تمام زندگی و اقتصاد ما را به بالا و پایین می‌‌برند. عده‌ای هم ارز بخرند و ماشین بخرند، عده‌‌ای هم احتکار کنند و عده‌ای هم گرانفروشی کنند.

* مسلمانان شما سوژه عملیات روانی نشوید. در مورد احتکار و گرانفروشی باید مقابله صورت بگیرد. اگر مسئولان اجرایی در گرانفروشی وظیفه خود را انجام نمی‌دهند، امکانات اقتدار نظام مانند بسیج و نیروهای قضایی وارد شوند و نیازها را به میان مردم بازگردانند و کالاها در اختیار مردم قرار بگیرد. نیروهای امنیتی ما و بسیج به وسط بیاییند و جلوی این عملیات روانی را گرفته و نگذارند مردم اسیر شوند. خوشبختانه نظام مقتدری داریم و رشد اقتصادی ما در حد استیصال مردم نیست و هم موقعیت خاص ما این است که مردم مقاومی داریم که چهل سال در برابر دشمن ایستاده‌اند و کارنامه آنها موجب شده تا نظام، قدرت اول منطقه باشد.

منبع: خبرآنلاین

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمود
    0

    مگرمملکت ماقانون نداردیا بعضیها دوست دارندقانونی درکارنباشد یا گروهی خودرافراترازقانون می دانند الله اعلم

  • کاربر ناشناس
    0

    چقدر تخصص داری در این مورد در مورد همه هستی ظاهرا فوق دکترا داری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها