واریز مرحله اول کنسرسیوم پروژه پدیده تا فردا

واریز مرحله اول کنسرسیوم پروژه پدیده تا فردا

معاون وزیر کشور امروز پس از بازدید از پروژه پدیده شاندیز گفت: اجرای فرآیند تقسیم سهام سهام داران خرد در دستور کار کمیته اجرایی ستاد تدبیر قرار گرفته و طی چند روز آینده محقق خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، بابک دین پرست گفت: در جلسه دیشب اعضای ستاد تدبیر که منصوب دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اند درباره بسیاری از ابهامات موجود در پدیده تصمیماتی راهبردی گرفتند که از آن جمله می توان به بحث تعدیل و تعیین تکلیف تعهدنامه داران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ستاد تدبیر قول داده بود برای جبران زیان های مالی سهام داران، مانده سهام سهام داران اصلی بین سهام داران خرد تقسیم شود، اظهار کرد: اجرای این فرآیند در دستور کار کمیته اجرایی ستاد تدبیر قرار گرفته و طی چند روز آینده محقق خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در خصوص تعهدنامه داران نیز خاطرنشان کرد: در گذشته اوراقی به نام تعهد نامه داده شده بود که در آن تعهدنامه داران از اصل پول سهام خود با سود ٣٠ درصد بهره مند می شدند و مقرر بود در موعد چند ماهه این پول پرداخت شود.

دین پرست ادامه داد:این رقم حدود ٣٧٠٠ میلیارد تومان برای بیش از ۶٣ هزار نفر بود. اما امروز با توجه به وجود نداشتن نقدینگی در شرکت، ستاد تدبیر تصمیم گرفت این امکان را فراهم سازد تا تعهدنامه داران تعهدات خود را با شرط بهره مندی از تعدیل به سهام تبدیل کنند و برای کسانی که مایل نیستند نیز الزام صددرصدی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: افرادی که مایل به تبدیل تعهد به سهام نیستند نیز می توانند تا زمانی که شرکت به وضعیت سودهی برسد صبر کنند تا مبلغ طلبشان به آن ها پرداخت شود چرا که هم اکنون این امکان وجود ندارد که این پول را پرداخت کنیم.

دین پرست دیگر مصوبه این جلسه را در خصوص اتاق نقل و انتقال سهام پدیده خواند و اظهار کرد: اتاق مبادلات سهام در ٢٠ بهمن به صورت آزمایشی راه اندازی شد اما با رفع مشکلات فنی، اقدامات لازم برای راه اندازی عملی آن در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به مصوبه جدید شورای امنیت کشور برای راه اندازی اتاق نقل و انتقالات سهام تاکید کرد: دیگر هیچ منع فنی و قانونی در خصوص راه اندازی اتاق وجود ندارد و سازمان بورس نیز اتاق مبادلات سهام را از همه لحاظ کامل اعلام کرده و مجوزهای لازم برای آن را کافی دانسته و از نظر فنی نیز مشکلی وجود ندارد.

دین پرست تاکید گرد: از لحاظ قانونی هیچگونه مشکلی برای اعلام آغاز عملیات خرید و فروش سهام نداریم اما بحث حفاظت از حقوق سهامداران برای ما مطرح است و برای ستاد تدبیر مهم است که سهامداران در این فرآیند دچار مشکلات نشوند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور اظهار داشت: بعد از اعمال تعدیل، سهامداران خواهند توانست همه سهام خود را در حسابشان رویت کنند اما در خصوص فرآیند و مکانیزم تعدیل باید تصمیم گیری ها در کمیته اجرایی ستاد تدبیر انجام شود.

دین پرست تامین اعتبار از سوی کنسرسیوم برای پروژه پدیده و آغار رسمی ساخت و سازها را از عوامل موثر در نرخ سهام دانست و اظهار کرد: کنسرسیومی با محوریت بانک صادرات ایران و حضور ۶ بانک تشکیل شده است و بنا بر مصوبه جلسه دیشب مقرر شده فردا یا روز بعد از ان مبالغی از کنسرسیوم به پروژه تزریق شود.
وی اظهار کرد: ۵ مسئله مورد درخواست بانک صادرات بوده که از نظر شرکت و ستاد تدبیر تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تخصیص کنسرسیوم در اختیار بانک قرار گرفته و مقرر شده اولین مرحله پرداخت تسهیلات در روزهای آینده انجام شود. بنا بر قولی که دوستان بانک صادرات دادند قرار است فردا اولین رقم پرداخت شود و تا پایان بهمن نیز درصدی از اعتبارات توسط بانک پرداخت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منطقه‌ای وزیر کشور درباره اقداماتی که تاکنون از سوی کارگروه ویژه وزارت کشور با پیگیری هیات مدیره صورت داده، گفت: در گذشته تمامی دستگاههای نظارتی ایراداتی را به اقدامات شرکت وارد داشته اند. لذا تلاش کردیم تا همه این گزارشها را بررسی و راهکارهای لازم برای هر کدام را پیاده سازی کنیم. هم اکنون تقریبا همه مشکلات موجود حل و فصل شده است.

وی گفت:شرکت پدیده هیچ اختلافی با تامین اجتماعی ندارد و مشکلات مربوط به اداره کل دارایی نیز بصورت کامل حل و فصل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها