میرزایی: انتصابات اخیر رهبری بیانگر استفاده از افراد جوان‌تر و متخصص است

یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: انتصابات اخیر رهبری حاوی این پیام است که باید به جوان‌ترها و کسانی که سابقه و تخصص دارند،‌ اعتماد کرد، مسئولین اجرایی نیز باید به این سمت حرکت کنند.

میرزایی: انتصابات اخیر رهبری بیانگر استفاده از افراد جوان‌تر و متخصص است

جلال میرزایی با اشاره به اینکه آیا استثنائات موجود در قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌تواند این قانون را از فلسفه اصلی خود دور کند، بیان کرد: اگر این قانون که مصوب مجلس است به درستی اجرایی شود گام خوبی به سمت جلو برداشته‌ایم. اجرایی شدن این قانون اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد. تاکنون ما مصوبات زیادی در مجلس داشته‌ایم که مردم فایده آن‌ها را احساس نمی‌کنند، اما این مصوبه مجلس اگر اجرایی شود کاملا در سطح کشور ملموس خواهد بود.

وی در ادامه گفت: ما نباید به دنبال یافتن مسیرهایی برای دور زدن این قانون باشیم، چرا که تبعات منفی در کشور خواهد بود. انتظار مجلس این است که این قانون بدون هیچ ملاحظه‌ای در زمان کوتاهی اجرایی شود. ما نیروی متخصص و با تجربه به اندازه کافی در کشور داریم. امروز باید دایره اعتماد خود را وسیع‌تر کنیم و انقدر منفی‌نگر نباشیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: انتصابات اخیر رهبری حاوی این پیام است که باید به جوان‌ترها و کسانی که سابقه و تخصص دارند، اعتماد کرد که قابل تامل است. مسئولین اجرایی نیز باید به این سمت حرکت کنند. مجلس با تصویب این قانون فرصت را در اختیار مسئولان گذاشته است تا مدیران اجرایی کشور را جوان‌تر سازند.

میرزایی خاطرنشان کرد: برخی از وزرا و مسئولین اجرایی با عده‌ای رودربایستی دارند ولذا نتوانستند به جوان‌ترها اعتماد کنند. امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه شاهد گشایش در مدیریت کشور باشیم، چرا که امروز انتقادات خیلی زیاد است و چرخه مدیریتی کشور بسته است. امیدوارم با اجرایی شدن این قانون شاهد حضور مدیران کارآمدتر که توانایی آن‌ها مورد تایید کارشناسان سازمان‌ها است،‌ باشیم.

وی در ادامه با اشاره به استثنائات این قانون بیان کرد: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان و جانبازان بالای 50 درصد از استثناهای این قانون محسوب می‌شوند. ما ابتدا باید این قانون را به درستی اجرا کنیم و پس از مشاهده آثار آن و پویایی در مدیریت کشور گام‌های بعدی را برداریم به عنوان مثال در حوزه شرکت‌های شبه دولتی که امروز شاهد ناکارآمدی در آن‌ها هستیم و بعد از این نیز مدیران بازنشسته از بخش دولتی به این بخش کوچ خواهند کرد، باید تصمیماتی گرفته شود یا در خصوص سهمیه‌های جانبازان نیز باید بازنگری صورت گیرد،‌ چرا که حمایت از جانبازان نباید به این شکل باشد و باید از آن‌ها به گونه‌ای دیگر تقدیر شود.

میرزایی ادامه داد: جانبازان آمادگی جسمی کمتری نسبت به دیگران دارند و این امر مغایرتی با حقوق جانبازان ندارد، چرا که کنار رفتن آن‌ها مسیر را برای فرزندان آن‌ها باز خواهد کرد، منتهی در خصوص اینکه بعضی انتظار دارند که نمایندگان از خود شروع کنند و این قانون نیز در خصوص نمایندگان اجرایی شود باید گفت در دنیا نیز این امر مرسوم نیست، چرا که نمایندگان پارلمان را مردم انتخاب می‌کنند و آن‌ها حق انتخاب دارند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    از اول انقلاب تا بحال مسولین همانند دانه تسبیح در دست اقوام انصار بوده ومهلت به دیگران داده نشده فقط جابجایی شده واین آقایان ویا خانمها هرچه در چنته داشتند رو گر دند مملکت نیاز به خون جوان وخلاق وشجاع دارد بعضیها بیش از سی سال خدمت کردند بسشان است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها