مدارس فرسوده همچنان نگران کننده هستند/ یک نماینده مجلس: بودجه اختصاصی کافی نیست اما قابل ملاحظه است

چند قدم تا آغاز سال جدید تحصیلی باقی مانده اما نوسازی مدارس همچنان یکی از دغدغه های جدی برای مدارس به ویژه در کلانشهرها از جمله تهران است.

مدارس فرسوده همچنان نگران کننده هستند/ یک نماینده مجلس: بودجه اختصاصی کافی نیست اما قابل ملاحظه است

در آستانه اول مهر همچنان بحث نوسازی و تجهیز مدارس در سراسر مناطق کشور مطرح است و همچنان جزو مسایلی که بسیاری از مسوولان به دنبال راهی برای از بین بردن آن هستند.

چندی پیش یکی از نمایندگان شهر تهران نیز در گفت‌وگو با خبر فوری اعلام کرده بود که تعداد مدارس فرسوده اتفاقا در شهرهای بزرگ کشور مانند تهران بیشتر از سایر شهرها حتی شهرهای محروم ایران است.

داود محمدی همچنین اعلام کرده بود که حدود ۳۳ درصد از مدارس کل کشور احتیاج به بازسازی و تجهیز دارند و دولت باید این آمار را جدی بگیرد.

چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی نسبت به این مهم درباره شهر تهران واکنش نشان داد. مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نسبت به لزوم تحقق کمک به توسعه و تجهیز مدارس مناطق و مشارکت فعال مناطق در آماده سازی مدارس واکنش نشان داد.
وی در این خصوص گفت: همه ما در عبور از برخی معابر شهر تهران با کاشی کاری که حکایت از «ایجاد ساختمان از محل صدی پنج سهم فرهنگ از درآمدهای شهرداری تهران» دارد مواجه می شویم، کاشی کاری که غالباً بر بنای قدیمی مدارس مناطق جنوبی،مرکزی و بعضاً شمالی مشاهده می کنیم که نشان از نقش آفرینی مسئولانه شهرداری در توسعه و فراهم کردن زیرساخت های آموزشی در دهه های گذشته دارد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تاکید بر اعتبارات سال ۹۷ بیان کرد: بررسی گزارش ابلاغ،تعهد و هزینه اعتبارات سال 1397 تا اول شهریور ماه نشانگر آن است که متاسفانه تنها در 6 منطقه از 22 منطقه شهر تهران ما شاهد عملکرد و هزینه بخشی از اعتبارات مصوب «کمک به توسعه و تجهیز مدارس» هستیم و در 5 منطقه نیز هیچ تعهد هزینه ای در اجرای این ردیف بودجه صورت نپذیرفته است.
عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « لزوم تحقق کمک به توسعه و تجهیز مدارس مناطق برابر بودجه مصوب سال 1397 و مشارکت فعال مناطق در آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی » به شهرداری تهران تذکر می دهم.
فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام افشانی ،شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به مدارس به عنوان کانون های توسعه مشارکت شهروندان باشیم.

داوود محمدی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزشی در گفت‌وگویی تاره با خبر فوری اعلام کرد که رقمی که شورای شهر برای تجهیز مدارس تهران در نظر گرفته است هرچند که رقم کافی نیست اما نسبت به سال گذشته قابل ملاحظه است.

محمدی البته درباره مناطقی که بیشترین تعداد مدارس فرسوده در آن وجود دارد گفت: در مناطق دوازده٬ نه٬ ده و یازده بیشترین تعداد مدارس فرسوده وجود دارد.

وی در ‍پایان تاکید کرد که با این بودجه‌ای که شورای شهر در نظر گرفته است باید به این مدارس و این مناطق پرداخته شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها