در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

انتقاد نماینده ادوار مجلس از رویکرد نمایندگان درباره طرح شفافیت آرا/ نمایندگان اول تکلیف خود را روشن کنند بعد وارد عمل شوند

نماینده سابق مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از رویکرد برخی از نمایندگان ادر امضای طرح شفافیت آرا انتقاد کرد و گفت: برخی این طرح را امضا کردند ولی به دوفوریت آن رای ندادند.

انتقاد نماینده ادوار مجلس از رویکرد نمایندگان درباره طرح شفافیت آرا/ نمایندگان اول تکلیف خود را روشن کنند بعد وارد عمل شوند

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره طرح شفافیت آرا که از سوی برخی از نمایندگان مطرح شده است اظهارکرد: نمایندگان مجلس در واقع افراد و کسانی هستند که با رای مستقیم مردم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می کنند از این قطعا باید مشخص شود که چه رویکرد و مواضعی دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان در گذشته در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان صورت می گرفت گفت: ما شاهد بودیم که در ادوار گذشته مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با قیام و قعود نظر خود را نسبت به یک‌ موضوع اعلام می کردند از این رو قطعا امکان آرا از سوی نمایندگان در شرایط امروز کشور نیز وجود دارد.

نماینده مردم اراک در مجلس نهم در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم که برخی از نمایندگان برخلاف آنچه حرف می زنند یا از پشت تریبون مجلس نطق می کنند در رای دادن عمل می کنند که این رویه قطعا به صلاح کشور و‌ قوه مقننه نیست و موجبات ناراحتی مردم را نیز فراهم می کند.

آصفری با اشاره به رویکرد نمایندگان در مجلس پیرامون طرح شفافیت آرا اظهار کرد: در ابتدا این طرح بار۱۵۰ رای و به صورت دوفوریتی به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد اما در هنگام رای گیری در مجلس شورای اسلامی همان نمایندگانی که این طرح را امضا کرده بودند با رای مخالف خود در واقع اثبات کرد که نظرشان با آنچه انجام می دهند یکی نیست.

وی خاطرنشان کرد: از منظر بنده قطعا اجرای طرح شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی امری الزام آور است تا مشخص شود کسانی که از سوی مردم و به عنوان نماینده آنها در قوه مقننه حضور دارند داراب چه عملکردی هستند.

آصفری خاطرنشان کرد: امیدوارم با اصراری که از سوی برخی از نمایندگان مجلس در زمینه طرح شفافیت آرا وجود دارد در آینده نزدیک شاهد تصویب و اجرایی شدن این امر در قوه مقننه باشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها