دست دلالان از بازار گوشت استان تهران کوتاه می شود

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه هیچ مشکلی برای تأمین گوشت منجمد نداریم گفت: دست دلالان از بازار گوشت استان تهران کوتاه می شود.

دست دلالان از بازار گوشت استان تهران کوتاه می شود

محمد امامی عصر چهارشنبه در جلسه تنطیم بازار با اشاره به نقش تهران در تعیین قیمت‌ها اظهار داشت: منشأ افزایش قیمت‌ها تهران است؛ بنابراین وقتی نیاز تهران تأمین شود هیچ قیمتی افزایش پیدا نمی‌کند اما در صورت افزایش قیمت‌ها در تهران، این موضوع به سایر استان‌ها نیز سرایت پیدا می‌کند.

امامی امین در ادامه افزود: مردمی که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه می‌کنند قصد احتکار ندارند و به همین دلیل لازم است که تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که قبلا ۱۵ درصد بوده که در حال حاضر به ۲۵ درصد رسیده است تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه باید دست دلالان را از بازار گوشت کوتاه کرد بیان داشت: تا ۲ هفته آینده باید ناظران نظارت دقیق را بر بازار گوشت داشته باشند تا آرامش در بازار حفظ و گوشت به دست مصرف‌کننده برسد و لازم است که اعلام کنیم هیچ مشکلی برای تأمین گوشت منجمد نداریم و در زمینه گوشت سفید شرایط خوب است و در زمینه گوشت قرمز نیاز به ورود احساس می شود.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه استان تهران ۱۴ میلیون جمعیت دارد که اگر شرایط تأمین به درستی انجام شود نقش مؤثری در تعیین قیمت داردگفت: ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن گوشت به استان تهران وارد می‌شود که باید نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای تأمین شود چرا که تأمین نیاز تهران مانع از افزایش قیمت در کشور می‌شود و باید میزان ۱۲۰ تن گوشت استان تهران در خود استان توزیع شود و نباید به اسم استان تهران به سایر استان‌ها انتقال داده شود.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها