کشوری که منبع فارغ‌التحصیلان «بی‌مهارت» است!

پژوهشگران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در تازه‌ترین بررسی‌های خود کشوری را با بیشترین میزان فارغ‌التحصیلان «بی‌مهارت» معرفی کرد.

کشوری که منبع فارغ‌التحصیلان «بی‌مهارت» است!

پژوهشگران سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، دانشجویان انگلیسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند بی آنکه مهارتی آموخته باشند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی سازمانی است بین‌المللی، دارای 35 عضو که اعضای آن متعهد به اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد هستند.

این سازمان به تعبیری، عمده‌ترین سازمان بین‌المللی تصمیم‌گیرنده اقتصادی است که مقرّ اصلی آن در شهر پاریس قرار دارد.

محققان این پژوهش باور دارند، اکثر دانشجویان تنها واحدهای تئوری را در کلاس می‌گذرانند و فرصتی برای انجام آموخته‌هایشان به آنها داده نمی‌شود.

براساس اظهارات مسئولان سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، دانشجویانی را از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌کنند که آموخته‌هایشان با مهارت‌های مورد نیاز برای استخدام در مشاغل ارتباطی ندارد.

به گفته پژوهشگران، این بزرگ‌ترین شکاف در کشورهای کانادا، آلمان، فرانسه و انگلیس است که افراد تنها صرف داشتن یک مدرک تحصیلی وارد دانشگاه می‌شوند و وقتی دوره تحصیلی خود را به پایان می‌رسانند متوجه می‌شوند، آنچه که خوانده‌اند مرتبط با شغل‌شان نیست.

این بررسی در سایت «timeshighereducation» منتشر شده است.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها