۶۰۰۰ تن انجیر در کرمانشاه تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تا پایان شهریور ماه امسال ۶۰۶۲ تم انجیر در استان کرمانشاه برداشت می‌شود.

۶۰۰۰ تن انجیر در کرمانشاه تولید می‌شود

رضا زارعی اظهار داشت: برداشت انجیر از باغات استان کرمانشاه از 15 مرداد ماه آغاز شده و به طور معمول تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه 737 هکتار سطح زیر کشت انجیر در استان وجود دارد عنوان کرد: از این میزان 77.5 هکتار غیرمثمر و 659.5 هکتار باغات مثمر است.

زارعی با بیان اینکه بیشترین برداشت انجیر مربوط به باغات دالاهو و پاوه است گفت: این دو شهرستان به ترتیب با 501 هکتار و 118 هکتار بیشترین سطح باغات انجیر استان را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از آنها شهرستان گیلانغرب با اختلاف زیاد و با 31 هکتار در رتبه بعدی قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پرورش چهار رقم انجیر در استان افزود: به ترتیب ارقام منجیفی، شام(انجیر سیاه)، باباملی و ازمیر بیشترین ارقام پرورشی انجیر در استان هستند.

وی از انجیر منجیفی به عنوان اعلاترین رقم انجیر کشور نام برد و گفت: این نوع انجیر هم‌اکنون در استان‌های مشهد و تهران با نام انجیر کرمانشاه به فروش می‌رسد که بسیار هم پرطرفدار است.

زارعی بیان کرد: این نوع انجیر طلایی رنگ است و قابلیت خشک کردن دارد که در خود استان داخل اتاقک‌هایی دودی شده و خشک می‌شود و سپس به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها