کمبود چوب و چسب در واحدهای تولید مبل و منبت نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند گفت: کمبود مواد اولیه اساسی از جمله چوب و چسب سد راه کارگاه‌های تولیدی مبل و ‌منبت نهاوند است.

کمبود چوب و چسب در واحدهای تولید مبل و منبت نهاوند

محسن جانجان در بازدید از 50 واحد تولید مبل و منبت روستای دهفول شهرستان نهاوند، با اشاره به وجود 120 کارگاه تولید مبل و منبت در این روستا، اظهار کرد: کمبود مواد اولیه اساسی از جمله چوب و چسب و نبود تعاونی سد راه کارگاه‌های تولیدی مبل و ‌منبت است که تولیدکنندگان امیدوارند افتتاح خوشه صنعتی مبل و منبت بتواند این مشکل را مرتفع کند.

وی برای تشکیل شرکت تعاونی توسط منبت‌کاران اعلام آمادگی کرد و افزود: با توجه به اینکه دهفول در مسیر گردشگری منتهی به سراب فارسبان و سراب گیان قرار دارد، احداث مغازه‌هایی برای عرضه تولیدات منبت‌کاران و از تولید به مصرف رساندن تولیدات یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد در این روستا و به تبع در نهاوند است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، نماینده فرمانداری و اداره کار و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان نهاوند برای بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت و اطلاع از نحوه استفاده از تسهیلات بانکی اشتغال به روستای دهفول رفتند و از نزدیک با صاحبان واحدها تولیدی‌ درباره مشکلات آنها به مذاکره پرداختند.

در این بازدید صاحبان واحدهای تولیدی عمده‌ترین مشکل و در واقع سد روی پا بودن کارگاه‌ها را نبود چوب و مواد اولیه در بازار بیان کردند، این مهم می‌تواند هشداری برای تعطیلی کارگاه‌های تولیدی مبل و منبت باشد.

نکته قابل‌توجه در این بازید، کمبود و نبود مواد اولیه به ویژه چوب بود که باعث بی‌رونقی و حتی تعطیلی برخی از این واحدهای تولیدی شده بنابراین با توجه به اینکه به تازگی هم دفتر خوشه صنعتی مبل و منبت در این روستا افتتاح شده است انتظار می‌رود مسئولان استان برای تحرک بخشیدن به این صنعت و جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی مبل و منبت، برای تأمین مواد اولیه این کارگاه‌ها، گامی اساسی بردارند تا پایتخت مبل و منبت نهاوند اینگونه بی‌رونق نشود.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها