در هر خانه‌ای که یک دانشجو دارد، این کتاب باید باشد

کتاب «افسران جنگ نرم»، مجموعه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع دانشگاه‌ها، دانشجویان، استادان و تشکل‌های دانشجویی است که به‌تازگی از سوی انتشارات قدر ولایت منتشر شده است.

در هر خانه‌ای که یک دانشجو دارد، این کتاب باید باشد

کتاب «افسران جنگ نرم»، مجموعه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع دانشگاه‌ها، دانشجویان، استادان و تشکل‌های دانشجویی است که به‌تازگی از سوی انتشارات قدر ولایت منتشر شده است. عنوان کتاب عبارتی است که رهبر انقلاب برای اولین بار در سال 88 در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی از آن استفاده کردند و دانشجویان را به عنوان «افسران جنگ نرم» نام بردند. در این کتاب امیدها، انتظارات، نگرانی‌ها و ویژگی‌های مورد نظر و مطالبات رهبری از دانشگاه‌ها و دانشجویان بررسی شده است.

کتاب در 15 فصل و 4 پیوست تهیه و تنظیم شده و شهاب‌الدین رحمانی آن را ویرایش کرده است. در این کتاب زیر‌نویس‌های متعددی برای توضیحات لازم در زمینۀ اصطلاحات، حوادث و اشخاصی که رهبری از آن‌ها نام برده‌اند آمده و از این لحاظ مجموعه کامل شده است. از جمله ویژگی‌های کتاب به‌روزبودن و کامل‌بودن مسائل و مطالب مطرح‌شده و اهمیت آن برای دانشگاه‌ها و نظام اسلامی در حال حاضر است.

عناوین فصل‌های کتاب عبارت‌اند از: پیشینۀ دانشگاه و بنیان‌گذاری آن بر بی‌دینی، لوازم و شاخصه‌های ایفای نقش مثبت دانشگاه‌ها در سرنوشت کشور، ضرورت داشتن قدرت تحلیل سیاسی و بصیرت، ویژگی‌های مثبت و منفی دانشجویان و دانشگاه‌ها، جنبش دانشجویی و نقاط مثبت و منفی آن، تولید علم و تحقیق و پژوهش در دانشگاه‌ها و سرعت تولید علم و شاخص‌های آن، نقشۀ جامع علمی کشور و بایدها و نبایدهای آن، تهاجم فرهنگی به دانشجویان و دانشگاه‌ها، دانشگاه و وحدت با حوزه و اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، ارتباط صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه مورد انتظار انقلاب.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها