تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است/ در شرایط دشوار و خطیری هستیم

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شرایط دشوار و خطیری هستیم، گفت: مدیران کم‌انگیزه یا بی‌انگیزه که اهل نق زدن هستند، افراد این شرایط خطیر نیستند.

تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است/ در شرایط دشوار و خطیری هستیم

اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم امضای قراردادهای مشارکت بخش خصوصی در حوزه صنعت آب و فاضلاب در وزارت نیرو، با بیان اینکه شرایط کشور خاص، خطیر و دشوار است، اظهار کرد: معنای شرایط خطیر این نیست که همه عوامل تهدید هستند. شرایط دشوار است ولی بن‌بست نیست. از دل شرایط دشوار، فرصت‌های زیاد و تحولات بزرگی به وجود می‌آید. مهم این است که عزم و اراده مدیریت بر این باشد که شرایط دشوار در کوتاه‌ترین زمان طی شود.

وی افزود: آمریکا در نهایت بی‌قانونی و بی‌احترامی به مقررات بین‌المللی از توافق برجام خارج شد و سعی کرد خواسته‌های ظالمانه و غیرقانونی خود را عملی کرده و ملت ایران را تحت فشار قرار دهد تا ما به خواسته‌های آن تن دهیم اما من امیدوار و مصمم هستم که با میدان‌داری فعالان اقتصادی، مدیران توانمند دولتی و کمک مردم از این شرایط با کمترین هزینه عبور می‌کنیم و به آمریکا نشان می‌دهیم از این مسیر نمی‌تواند به نتیجه برسد و تنها راه آنها در برابر ملت ما رعایت ادب، احترام و منطق است. این منطقی نیست که آنها اول ما را تحریم کنند و بعد بگویند مذاکره کنیم. ما به این شرایط تن نمی‌دهیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه تحریم‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته و آمریکا اعلام کرده است که علیه ما یک جنگ اقتصادی به راه انداخته است علاوه بر این آنها جنگ رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده‌اند تا بر افکار عمومی ملت ما تاثیر بگذارند. در این شرایط انتظار ملت ما این است که همه دستگاه‌ها و قوا به گونه‌ای باشد که حداقل فشار بر زندگی آنها وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: ما ضعف‌ها و اشکالات خود را باید صادقانه با مردم در میان گذاشته و آنها را اصلاح کنیم. یک مدیریت تازه‌کار، جدی و تمام وقت می‌تواند کشور را خوب اداره کند. مدیران کم‌انگیزه، بی‌انگیزه و کسانی که فقط به دنبال اشغال پست بودند، اهل نق زدن هستند یا دنبال بهره‌برداری سیاسی از شرایط به نفع خود هستند، افراد این دوره خطیر نیستند. ما به مدیرانی نیاز داریم که از توان و حیثیت خود برای کشور هزینه کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جفاست که عده‌ای در شرایطی که مردم تحت فشار هستند ببینند که پول بیشتر یا رانت بیشتر به دست آورند. اگر این اتفاق در مدیران دولتی رخ دهد، عین خیانت است. نباید عده‌ای فکر کنند از این شرایط بهره‌برداری سیاسی کرده و به دیگران حمله کنند. مردم ایران آگاه و فهمیده هستند و همه حرکات را زیر نظر داشته و تشخیص می‌دهند که چه کسی خالصانه خدمت می‌کند و چه کسی چه اقدام دیگری انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کریمیان
    0

    فرصت در وطن ما ایران زیاد است شما ترسو هستی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها