پشت پرده فتنه بصره / وقتی پروژه ایران‌هراسی در عراق به اجرا گذاشته می‌شود

حمله جمعه‌شب به کنسولگری ایران در بصره، یکی از ده‌ها نمونه‌ای بود که نشان می‌داد چطور جنجال‌آفرینی رسانه‌ای برای برهم زدن وحدت ایران و عراق، تبدیل به یک فتنه سیاسی می‌شود.

پشت پرده فتنه بصره / وقتی پروژه ایران‌هراسی در عراق به اجرا گذاشته می‌شود

ماجرای ایجاد اختلاف میان ایران و عراق پس از شکست داعش شدت گرفت. ابتدا موضوع کمک‌های مالی ایران به برخی نامزدهای پارلمان طرح شد، بعد خبر رسید که ایرانی‌ها در عراق به‌دنبال مسائل غیراخلاقی هستند، سپس شایعه شد که ایران به عراق موشک منتقل کرده و پس از همه اینها، ایران مقصر در مشکلات آب و برق بصره معرفی شد.

پس از این شایعات، اعتراضات مدنی مردم عراق ناگهان با تحریک گروه‌های بعثی و تروریستی تبدیل به یک آشوب ضدایرانی شد که البته خیلی زود مردم عراق صف خود را از آشوب‌طلبان جدا کردند.

در آستانه محرم، احتمالا فازهای دیگری برای ایجاد اختلاف میان دو ملت به اجرا در می‌آید که باید نسبت به همه آنها هشیار بود.

ویدئویی که می‌بینید، تحلیلی درباره ماجرای فتنه بصره ارائه می‌دهد که شنیدنی و دیدنی است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد قاسمی
    0

    این کارها فقط از عربستانه از اینکه ما باهم خوب شدیم ناراحته یه عده ام که همیشه میگن چرا با دنیا دعوا دارید تو این خاکستر میدمند خداازتون نگذره که فرصت کشور رو از بین میبرید

  • مصطفی
    0

    صحبت اختلاف عرب و عجم از زمان صدر اسلام بوده است ولی در این برهه از زمان با از بین رفتن رژیم صدام شیعیان جهان فرصت تاریخی یافته تا حول محور امام حسین (ع) با یکدیگر متحد شوند ویک اتحاد سراسری حتی بین مسلمانان جهان اعم از سنی و شیعه در روز اربعین به وجود بیاد این امر موجب وحشت صهیونیسم و عربستان گردید که از چندین سال پیش برای گسستن این اتحاد بر نامه ریزی کرده اند لذا بر کلیه مسلمانان واجب است که به شایعات توجه نکنند و امسال اربعین پاسخی محکم به تمام برنامه ریزان ریز و درشت اجانب و سکولار بدهیم یا حسین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها