دولت استرالیا در معرض تهدید

دولت راست میانه استرالیا در حالی امروز (دوشنبه) نخستین جلسه خود را پس از چالش رهبری حزب پشت سر گذاشت که بر اساس نظرسنجی‌ها احتمال شکست سنگین در انتخابات مه سال آتی میلادی نیز برای آن وجود دارد.

دولت استرالیا در معرض تهدید

در واقع شکست حزب لیبرال در انتخابات میان دوره‌ای ایالت نیوساوت‌ولز در آخر هفته حتی این خطر را در پی دارد که دولت ملی، اکثریت خود را در یک انتخابات میان دوره‌ای دیگر بر سر کرسی مالکوم ترنبول، نخست وزیر سابق استرالیا از دست بدهد. ترنبول ۳۱ اوت سال جاری میلادی از پارلمان استعفا داد و انتخابات میان دوره‌ای برای کرسی ونت‌وورس که ترنبول نماینده آن بود، باید برگزار شود.

ترنبول در یک انتخابات در اواخر اوت از حزب لیبرال که شریک اصلی ائتلاف حاکم بود، کنار گذاشته شد و حالا اسکات موریسون جانشین وی است.

رای دهنده‌ها که با ششمین نخست وزیر در کمتر از ۱۰ سال روبرو شده‌اند، این اوضاع را خوب نمی‌دانند.

نظرسنجی Newspoll برای روزنامه "استرالیا" که امروز منتشر شد، نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم در صورت برگزاری انتخابات در همین امروز ۳۰ کرسی خود را از دست می‌دهد. در حال حاضر ائتلاف تنها با یک کرسی بیشتر، در مجلس عوام پارلمان اکثریت را در اختیار دارد.

این نظرسنجی با حضور ۱۶۵۳ رای دهنده مشخص کرد که حزب اپوزیسیون کارگر با ۵۶ درصد در مقابل ۴۴ درصد لیبرال جلوتر است. این چهلمین نظرسنجی ناموفق برای ائتلاف و یک شکست واقعی است چون در روزهای پایانی نخست وزیری ترنبول این میزان برای ائتلاف ۵۱ تا ۴۹ درصد بود.

جدیدترین نظرسنجی Newspoll نشان داد که میزان محبوبیت شخصی موریسون بهتر شده است.

رای دهنده‌ها ناامیدی خود را بابت درگیری سیاسی با بی اعتنایی به حزب لیبرال در شهر کلیدی واقع در ایالت نیوساوت ولز نشان دادند.

این نتایج پیش از انتخابات میان دوره‌ای فدرال برای کرسی نماینده لیبرال‌ها در ونت‌وورس یک فاجعه محسوب می‌شود. این کرسی پس از کناره‌گیری ترنبول خالی شده است.

این ناکامی ائتلاف را با اقلیت در مجلس عوام روبرو می‌کند و باعث می‌شود تا نمایندگان مستقل در قدرت بمانند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها