اقلیتی در مجلس در پی تضعیف دولت هستند/تنها راه خروج کشور از این شرایط کمک به دولت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‎گوید که اقلیتی در مجلس در تلاش است‎ با ایجاد دعوا و مشاجره دولت را تضعیف کند و به استعفا بکشد.

اقلیتی در مجلس در پی تضعیف دولت هستند/تنها راه خروج کشور از این شرایط کمک به دولت است

پروانه مافی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان اخیر رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان می‎گوید: رهبری در ملاقاتشان با مجلس خبرگان به لزوم ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان تأکید کردند. در چنین شرایطی ما نیز باید هرچه بهتر و بیشتر انسجام داخلی را حفظ کنیم و از بحث‎ها و مطالبی که انشقاق و تفرقه ایجاد می‎کنند، جلوگیری کنیم.

تلاش اقلیت مجلس برای تضعیف دولت
مافی معتقد است: کم و بیش، اقلیتی در مجلس در پی حمایت از دولت نبوده است و آن‌ها این برنامه را داشته و دارند.
این نماینده مجلس در ادامه می‎گوید: این اقلیتی که در مجلس وجود دارد، دائماً دعوا و مشاجره ایجاد می‎کند. اما دعوا کردن راه اصلاح نیست و رهبری نیز به این موضوع تأکید کردند. امیدواریم آنها فرمایشات رهبری را مورد توجه قرار دهند و بدانند باید هر کاری از مجرای قانونی خود پیش برود.
مافی همچنین می‌افزاید: این اقلیت مجلس تلاش می‎کنند دولت را ضعیف کنند تا دولت نتواند کار خود را انجام دهد. این اقلیت همچنین تلاش می‎کند دولت را به استعفا بکشاند و به زمین بزنند.

لزوم تغییر الگوهای اقتصادی
این نماینده مجلس همچنین درباره شرایط کنونی کشور می‌گوید: کشور به‌خاطر خروج ترامپ از برجام با مشکلات اقتصادی روبه‎روست، چراکه این آدم سیاست‎مدار، خشن و بی‎درایت با تهدیدهای مکررش سعی می‎کند عرصه را به ما تنگ کند و ما را زیر فشار قرار دهد.
مافی با تأکید بر اینکه «در شرایط کنونی باید به سراغ الگوهای اقتصادی جدید برویم»، می‌افزاید: ما باید تمام انرژیمان را بگذاریم تا بر اساس مدل‎های اقتصادی مورد نظر، موفق عمل کنیم. زیرا در شرایط فعلی، الگوهای اقتصادی باید تغییر کنند و نسبت به گذشته متفاوت باشند. ما نمی‎توانیم با استفاده از الگوهای اقتصادی گذشته، با جنگ اقتصادی مواجه شویم.
او با اشاره به لزوم وحدت بین مسئولان می‎گوید: دولت به‎عنوان پرچم‎دار این مبارزه اقتصادی باید این الگوها را عملیاتی کند. همچنین همه جناح‎ها، احزاب، جمعیت‎های سیاسی و اقتصادی نیز باید پشتیبان دولت باشند و با محوریت دولت و انتقال مشاوره‎هایشان، تلاش کنند در این شرایط سخت در کنار هم باشیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین می‌افزاید: بخش مهمی از توصیه‎های رهبری مربوط به اعتمادسازی و جلب اعتماد مردم است و این کار در گرو اقدامات دستگاه‎های اجرایی است. البته دولت، به‎طور کامل و به‎تنهایی نمی‎تواند اعتماد را جلب کند. بنابراین، ائمه جمعه سراسر کشور، مجلس و هر نهاد قانونی که تریبونی در اختیار دارد باید با مردم حرف بزند و به نکات رهبری برای جلب اعتماد مردم توجه و کمک کند.
او با اشاره به اینکه «برای خروج کشور از این شرایط باید به دولت کمک کرد»، بیان می‎کند که تنها راه خروج کشور از این شرایط این است که ما پشتیبان دولت باشیم. زیرا اصلاً این موضوع مصلحت نیست که ما پشت دولت را خالی کنیم و درواقع به‎نوعی از اقدامات دستگاه‎های مسئول، اعلام برائت کنیم. به‎ نظر من این کار، راه علاج نیست و البته راه غلطی است. خصوصاً در شرایط سختی که کشور قرار دارد، باید بین دستگاه‌های اجرایی و مردم رابطه سالمی وجود داشته باشد.
مافی همچنین می‎گوید: یکی از ضعف‎های بزرگ دولت این است که فعالیت‎ها و کارهای مهمی انجام می‎دهد، اما رسانه مسلط، همه‌گیر و مؤثری که بتواند فعالیت‌های دولت را در اختیار مردم قرار دهد، وجود ندارد و یا ضعیف عمل می‌کند.

دولت از نظرات کارشناسی دیگران استفاده کند
این نماینده مجلس به لزوم استفاده مسئولان از مشاوره‎ها و نظرات کارشناسی تأکید می‎کند و می‎گوید که مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند از نظرات و مشاوره‌های کارشناسان خارج از مجموعه نیز استفاده کنند. آن‌ها نباید فکر کنند که به همه مسائل اشراف دارند، بلکه باید برای حل مشکلات از نظرات دیگران نیز استفاده کنند. ما نیز وظیفه داریم که دولتی‎ها را هدایت کنیم تا از نظرات کارشناسان برای حل مشکلات استفاده کنند و مردم را خوش‌بین کنیم تا به تلاش مسئولان برای حل‎ گره‎های زندگیشان امیدوار باشند. در این شرایط است که گره‌های عمومی نیز باز می‎شود و ذهنیت‎های منفی که به‌وجود آمده، برطرف می‎شود.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها