گفتگو تنها راه چاره در شرایط پر خطر امروز است

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: گفتگوی درون سازمانی راه اصلاح فضای بیرون است و رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه می تواند اولویت کاری شورا در سال دوم باشد.

گفتگو تنها راه چاره در شرایط پر خطر امروز است

الهام فخاری در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و پنجمین جلسه شورا با اشاره به سالروز وفات آیت الله طالقانی گفت: باور ایشان همواره به مردم وظیفه حاکمان در برابر مردم بود. مخاطب ایشان همواره مردم بودند و همیشه تلاش می کردند صدای مردم را بشنوند و صدای مردم باشند. هر چند که جمهوری اسلامی خیلی زود از برکت وجود ایشان محروم شد.

فخاری در ادامه افزود: لازم است در یکسالگی شورا به خودم و همه اعضا در شورا یادآوری کنم که شنیدن صدای مردم با همه سلایق و دیدن مردم در همه گوشه های شهر چه آنان که پروای در میان بودن و دیده شدن دارند و چه آنان که بنا به شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نه پروای دیده شدن دارند و نه امکانات آن را از وظایف اصلی ما است.

رییس کمیته اجتماعی شورا اظهار داشت: تاکید می کنم که مهمترین خاص نیاز مردم از همه گروه ها که پس از شنیدن و دیدن که دو مهارت اساسی فهم کنش اجتماعی است ما را به سمت اقدام باید رهنمون کند. ما باید اولویت ها را در زمان مناسب بازنگری کنیم.

فخاری افزود: در این میان گفت و گو را به عنوان مهارت؛ پایه، روش و راه چاره مورد تاکید قرار می دهم.

وی خاطر نشان کرد: این گفت و گو نه تنها گفت و گوی سازمان مدیریت شهری با مردم، نه تنها گفت و گوی شورای شهر به منزله منتخبین مردم با دیگر بخش های حاکمیتی بلکه گفت و گوی درون سازمانی و گفت و گوی میان مدیران و کارکنان و کارگران و بخش های مختلف سازمان کاری است. چرا که گام اول برای اصلاح فضای بیرونی اصلاح درون سازمان است.

رییس شورای استان تهران گفت: متاسفانه ما بعد از یکسال موفق نشدیم گفت و گوی درون سازمانی را به وضعیت مطلوب برسانیم و این می تواند اولویت کاری ما برای سال دوم باشد.

فخاری عنوان کرد: گفت و گو پیش نیاز هایی دارد از جمله خود آگاهی و دیگر آگاهی، شنیدن و درست گفت و صرفا نباید حمله و تعارض و تخریب باشد. گفت و گو آداب و ایینی دارد که نباید برای طرفین گفت و گو پیامد های منفی در پی داشته باشد. اینطور نباشد که امنیت گفت و گو برقرار باشد اما نامینی در بیرون و درون سازمان رخ دهد.

الهام فخاری افزود: در یکسالگی شورا تاکید من بر مهارت های پایه ای زندگی به عنوان مهارت های اصلی برای زندگی اجتماعی و سیاسی و تداوم زندگی سازمانی سالم است.

وی ادامه داد : به یقین اگر پیش نیاز های گفت و گو در همه سطوح محترم شمرده می شد و اگر در همه کشور رعایت می شد امروز در چالش کنونی قرار نداشتیم. فخاری گفت: تقاضای من این است که به مهارت های اساسی به عنوان یکی از اولویت ها نخست در درون سازمان کاری شهرداری و در گام بعدی در درون سازمان کاری شورای شهخر تهران، ری و تجریش و در گام بعدی در مقیاس ملی در گفت و گو با گروه ها و طبقات مختلف اجتماعی و در گفت و گو با همه اصناف و انجمن های تخصصی و نهاد های مدنی جدی تر بیاندیشم.

فخاری اظهار داشت: گفت و گو تنها راه چاره در شرایط پر خطر امروز است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها