رادیو امکان دسترسی به سخنرانی، دعا و نغمه‌های مذهبی را فراهم کرد

معاون صدا گفت: رونمایی از هشت پایگاه جامع در دستور کار معاونت صدا قرار گرفته و تاکنون از چهار عدد پایگاه رونمایی شده است.

رادیو امکان دسترسی به سخنرانی، دعا و نغمه‌های مذهبی را فراهم کرد

حمید شاه‌آبادی در آیین رونمایی از پایگاه‌های جامع دعا و نغمه‌های مذهبی و سخنرانی گفت: امروز از دو پایگاه جامع رونمایی می‌کنیم، دو دستاورد ارزشمندی که با ماه‌ها تلاش بی‌وقفه به ثمر نشسته است.

وی افزود: رادیو باید قدرت انتخاب را بیش از پیش به شنوندگانش دهد و این پایگاه‌ها از انتخاب‌هایی است که معاونت صدا برای مخاطبانش فراهم کرده است.

او ادامه داد: پیش از این پایگاه کتاب گویا رونمایی شد که اکنون به صورت میانگین روزانه ۴۰ دقیقه شنیده می‌شود. پایگاه جامع قرآنی دیگر پایگاه موفق ما بوده است.

شاه‌آبادی گفت: در دستور کار معاونت صدا هشت پایگاه در نظر گرفته شده که تاکنون از چار عدد آن رونمایی شده است. ما سخنرانی‌های ارزشمندی داریم که در دسترس بودن آن می‌تواند به ماندگاری پیام کمک کند. بسیاری از اتفاقات مهم جامعه ما بر اثر سخنرانی‌های تاثیرگذار شکل گرفته است. مداحی‌های تاثیرگذار هم از دیگر گنجینه‌های ماست که در این پایگاه‌ها قابل دریافت است.

حجت الاسلام موسوی، قائم مقام سازمان صدا و سیما افتتاح دو پایگاه جامع دعا و ادعیه و همچنین پایگاه سخنرانی را از ضرورت‌های صداوسیما جهت استفاده از ظرفیت رسانه برای تبیین واقعیت عزاداری بدون آسیب محرم دانست.

وی با بیان اینکه حادثه عاشورا متن و عین زندگی است، تصریح کرد: با این حادثه معنا و مفهوم دیگری به زندگی بخشیده شده و کاروان بشریت را به سر منزل مقصود بیش از پیش هدایت و راهنمایی کرده است.حادثه عاشورا در ذات خودش دریای خروشانی از عواطف و احساسات است که سهم بالایی برای ترقی و سعادت انسان از خودش به جای می‌گذارد .استدلال همراه با عاطفه در حادثه عاشورا وجود دارد که هیچکدام جای همدیگر را نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه در تاریخ اسلام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به صفت ثارالله معروفند تصریح کرد: یا ثارالله و ابن ثاره اشاره‌ای است به این نکته که اگر این خون در کالبد بشریت ساری و جاری باشد سعادت دنیا و آخرت تضمین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه رسانه‌ها از پشتوانه عظیم فرهنگی برخوردار باشند وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام می‌دهند. اگر (عاشورا) این ذخیره عظیم فرهنگی از رسانه ساری و جاری شود تاثیر بسزایی در رفتار و منش افراد خواهد داشت. به تعبیر شهید مطهری حادثه عاشورا سرود انسانیت است.

مهدی شاملو مدیرکل فضای مجازی رادیو نیز در این آیین گفت: در پایگاه‌های جامع دعا و نغمه‌های مذهبی و سخنرانی بانک بزرگی از مدیحه‌ها و مرثیه‌ها وجود دارد و مخاطبان از همین الان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که محتوای سالم و بدون انحرافی را ارائه دهیم. گنجینه‌ای از سخنرانی‌ها را جمع کرده‌ایم و ترجمه و خوانش دعاها به زبان فارسی توسط گویندگان برتر از اقداماتی است که انجام شده است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها