تخلفات انبارهای استان مرکزی به ۲۰ میلیارد ریال رسید

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: جمع کل تخلفات مربوط به انبارهای استان مرکزی ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

تخلفات انبارهای استان مرکزی به ۲۰ میلیارد ریال رسید

محمدجواد قربانیان شامگاه شنبه در نشست تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: وظیفه ستاد مبارزه با احتکار و اختفا، هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی و تصمیم‌گیری در مباحث مبارزه و اختقا است.

وی افزود: با توجه به هماهنگی خوب بین دستگاه‌های نظارتی در مقایسه با سال‌های گذشته رسیدگی به این موارد بهتر، سریع‌تر و راحت‌تر شده است.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به این که بسیاری از موارد بررسی شده مشمول احتکار نیستند گفت: بسیاری از موارد مثل پوشاک بچه در لیست ابلاغ شده نیست مگر در مواردی که بحث امتناع از عرضه است.

قربانیان تصریح کرد: در تمام شبانه‌روز هر گزارشی که ابلاغ شد بررسی و رسیدگی شده است، در مردادماه امسال پرونده‌های احتکار، گران‌فروشی و اختفا بررسی شد و در بحث سیگار سه پرونده گران‌فروشی، پنج پرونده قاچاق و دو پرونده احتکار بود.

وی بیان کرد: یک مورد پرونده در مورد برنج، در بحث لوازم خانگی بیش از یک میلیارد ریال گران‌فروشی و قاچاق داشته‌ایم، در بحث گوشت قرمز یک پرونده و در بحث آهن‌آلات هم یک پرونده گران‌فروشی داشته‌ایم.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: در شهریورماه یک پرونده سیگار، چهار پرونده گران‌فروشی لوازم خانگی بالغ بر 4 میلیارد ریال، دو پرونده احتکار با مبلغ یک‌ میلیارد و 590 میلیون ریال داشتیم و در بحث گوشت قرمز، برنج و آهن‌آلات پرونده‌ای نبود.

قربانیان تصریح کرد: در بحث شکر و گران فروشی‌ کاغذ هرکدام یک پرونده برای رسیدگی بود، جمع کل تخلفات گران‌فروشی در پرونده‌های مهم 14 میلیارد ریال، قاچاق 144 هزار و کل تخلفات احتکار 3 میلیارد و 784 میلیون ریال، جمع کل تخلفات ارز خارج از شبکه یک میلیارد و 207 میلیون ریال و جمع کل تخلفات مربوط به انبارها 20 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما شناسایی انبارها است که تاکنون 11 انبار جدید شناسایی شده است و 70 تا 80 مورد انبار مورد بررسی قرار گرفته است، همچنین واحدهای تولیدی که زمزمه احتکار را دارند در دست بررسی هستند، در هفته گذشته قیمت 66 قلم افزایش نداشته است.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها