چگونه در سی سالگی ثروتمند شویم؟

یک میلیارد جوان که بیش از سی سال سن ندارد، از رازهای کسب ثروت می‌گوید. گرنت ساباتیر داشتن هدف مشخص، برنامه ریزی دقیق، جسارت داشتن و صرفه جویی در خرج را علت اصلی کسب ثروت می‌داند.

چگونه در سی سالگی ثروتمند شویم؟

با هر تعریف و متر و ملاکی، میلیاردر شدن در سی سالگی آسان نیست. مگر اینکه شما مقدار زیادی پول به ارث ببرید یا والدین ثروتمند شما دستتان را بگیرد. برخی گمان می‌کنند از طریق صرفه جویی، هوشمندی و تمرکز بر راهکارهای عملی نمی‌توان پول هنگفتی به دست آورد اما این امر ناممکن نیست. حداقل اگر شما عاشق کارتان بوده و هدفمند عمل کنید و البته، به اندازه کافی خوش شانس هم باشید، این امر ممکن است.

در حالی که بسیاری از جوانان و شهروندان نسل اخیر به دنبال کسب شهرت و ثروت یک روزه هستند، بسیاری از آنها هم دقیقا ثابت کرده اند که چگونه با انعطاف پذیری، خلاق بودن و در نهایت تمرکز می‌توان در دنیای کسب و کار موفق بود و پول بسیاری را به دست آورد. اخیرا با یکی از جوانان ثروتمند مصاحبه ای شده است و او راه و روش کسب ثروت خود را در این سن و سال به اشتراک گذاشته است. این جوان گرنت ساباتیر نام دارد که در زمینه کسب و کارهای دیجیتال فعال است و توانسته طی چند سال به یکی از ثروتمندان تبدیل شود.

ساباتیر راهکارهای و اصول خود در جهت ثروت را این چنین توضیح می‌دهد:

حتما یک شغل جانبی ایده آل داشته باشید

گرنت ساباتیر کسی است که با راه اندازی پروژه و کسب و کار جدید خود توانست در سی سالگی میلیاردر شود. او می‌گوید: "وقتی اولین کسب و کار آزاد خود را راه انداختم، تقریبا به مدت تمام وقت برای یک بنگاه کار می‌کردم. با این حال از اندک فرصت خود استفاده کردم و کسب و کارهای جانبی خود را راه انداختم. اولین پروژه من طراحی یک وب سایت حقوقی کوچک بود که مبلغ 500 دلار هزینه برداشت. حدود 60 روز بعد توانستم این سایت را با مبلغ 50 هزار دلار بفروشم".

بعد از این، ساباتیر هزینه بیشتری را بر پروژه های خود صرف کرد و بیشتر وقتش را به آن اختصاص داد تا اینکه توانست آن را تبدیل به شغل اصلیش کند. در پایان سال او توانست حدود 300 هزار دلار به جیب بزند. او می‌گوید اکنون در هر سال بیش از یک میلیون دلار کسب درآمد دارد و این سود هر روز هم بیشتر و بیشتر می‌شود.

ساباتیر معتقد است که هر شخص باید تا جایی که می تواند کسب و کارهای مختلف را امتحان کند و حتی اگر نمی‌تواند شغل خود را ترک کند حتما شغلهای جانبی و سرگرمی های درآمد زا را در اوقات بی کاری خود امتحان کند تا کسب و کار مورد علاقه خود را پیدا نماید.

شغل خود را بیش از هر چیز دیگری دوست داشته باشید

بدون شک می‌توان گفت که ثروتمند شدن در سن جوانی نیاز به تمرکز دارد، اما برای تحقق بخشیدن این رویا باید اهداف مشخصی داشته باشید. ساباتیر در این مورد می‌‎گوید: " شما باید واقعا رویایتان را بخواهید. بسیاری از مردم می‌گویند که رویا دارند و می خواهند به رویایشان برسند اما دروغ می‌گویند. چون برای نیل به آن تلاش نمی‌کنند. اگر شما صبح تا شب در اینستاگرام هستید و یا با دوستانتان بیرون می‌روید یقین بدانید که واقعا در پی تحقق رویایتان نیستید. شما باید به طور جدی بر هدفتان تمرکز کنید. شما باید بیشتر بخوانید و بیشتر یاد بگیرید."

ساباتیر البته معتقد است این روش به این معنا نیست که شخص خود را در کارش غرق کند و راه افراط بپیماید. بلکه به این معنی است که نوعی تعادل بین کار و زندگیش برقرار کند و از تلف کردن وقتش جلوگیری کند.

وقت خود را غنیمت شمارید. وقت طلا است

نباید فراموش کنید که شما روزانه حدود 7 ساعت کار می‌کنید و آخر ماه به ازای آن کار، حقوق دریافت می‌نمایید. بنابراین، می‌توانید وقتتان را تنظیم کنید تا با باقیمانده آن یک کسب و کار جدید راه بیندازید. اگر شما یک کار دیگر دارید، باید از وقت استراحت خود به دقت استفاده کنید و با برنامه ریزی دقیق، به اهدافتان نزدیک تر شوید.

پول خود را سرمایه کنید ، نه کالای مصرفی

اینکه پول زیادی دارید ربطی به این موضوع ندارد که خیلی خوب می‌توانید آن را اداره کنید. اداره کردن پول امر بسیار مهمی است. شما باید همیشه حساب بانکی خود را چک کنید و نباید بدون توجه دائما خرج کنید.

عقل حکم می‌کند که شما باید 5 تا 15 درصد از درآمد ماهیانه خود را حفظ کنید. اما اگر شما بتوانید آن را به 25٪، 50٪ یا بالاتر برسانید، می توانید به طور چشمگیری سن بازنشستگی خود را کم کنید. شما نباید فراموش کنید که به کم خرج کردن و سرمایه گذاری به عنوان یک فرصت نگاه کنید.

شور جوانی خود را کنار نگذارید، فقط کمی جدی باشید

پیش قراولان کسب و کارهای دیجیتال عملا نسل جوان و متولد سال 2000 به بعد هستند. اصولا جوانی عاملی مثبت در موفقیت شغلی به خصوص در دنیای مجازی است. نباید فراموش کرد که نسل قدیمی خیلی بر کامپیوتر و دنیای دیجیتال مسلط نیست. البته این جوانی می‌تواند نقطه ضعف هم باشد. درست است که جوانان پرشورند و برای نیل به اهدافشان می‌جنگند اما این روحیه به راحتی می‌تواند آنها را به انحراف بکشاند و از آنها شخصیتی ضد اجتماعی به وجود آورد. به همین دلیل، جوانان باید این روحیه جنگندگی و پرشور خود را در یک چارچوب و دیسیپلین مشخص قرار دهند تا بتوانند از آن به درستی استفاده نمایند.

منبع: تایم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهنام
    0

    هیچی به اندازه دلالی تو این مملکت جواب نمیده. بقیه چرت میگن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها