گرانی میوه های سردرختی دست دولت نیست/پرداخت مابقی پول گندم کاران تا یک ماه آینده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی حمایتی نیز در دستور کار است که ابزار و اداوات آن از بازار داخلی و خارجی و در حال تامین است تا بتوانیم روز به روز کشاورزی حفاظتی خود را توسعه دهیم.

گرانی میوه های سردرختی دست دولت نیست/پرداخت مابقی پول گندم کاران تا یک ماه آینده

وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه ششمین گردهمایی کشت محصولات زارعی سال زراعی 97 _ 98 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محصولات جدید را به سمت نشا کاری می آوریم و چغندر و ذرت نیز قرار است به این صورت کاشته شود که منجر به صرفه جویی در آب می شود.

وی افزود: کشاورزی حمایتی نیز در دستور کار است که ابزار و اداوات آن از بازار داخلی و خارجی و در حال تامین است تا بتوانیم روز به روز کشاورزی حفاظتی خود را توسعه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برنامه های الگوی کشت به مناطق مختلف کشور ابلاغ شده و در سال جاری به مرحله اجرایی میرسد ادامه داد: وقتی می گوییم برنج در استان های دیگر کشت نشود یا تولید چغندر از بهاره به پاییزه در واقع نوعی الگوی کشت است.

وی درباره زمان اعلام نرخ جدید خرید تضمینی در سال جاری تصریح کرد: آن کاری که ما باید در وزارت جهاد کشاورزی باید انجام می دادیم انجام داده و نرخ پیشنهادی خود را به شورای اقتصاد اعلام کردیم و اکنون در دبیرخانه شورای اقتصاد در حال بررسی است.

پرداخت مابقی پول گندم کاران تا یک ماه آینده

حجتی با بیان اینکه هنوز بخشی از پول گندم‌کاران پرداخت نشده است،گفت: کشاورزانی که گندم خود را به دولت پرداخت می کنند در مرحله اول 50 درصد پولشان پرداخت می شود و امیدواریم که با تامین اعتبار مابقی پول آنها نیز تا یک ماه آینده پرداخت شود.

دخالتی در تنظیم بازار میوه های سردرختی نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما درباره قیمت میوه ورود نداریم و افزایش قیمت این محصولات دست ما نیست و دولت هیچ وقت قیمت سر درختی‌ها را کنترل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت محصولات جالیزی مناسب است، افزود: در سال جاری این محصولات دچار سرما زدگی شده به طوری که در این بخش 11 هزار میلیارد تومان خسارت دیدیم و باعث شد که قیمت این محصولات افزایش یابد اما وضعیت میوه های پاییزه خوب است.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها