فائزه هاشمی: چرخه سنی برخی در دولت از مدیریت گذشته است

دختر هاشمی رفسنجانی و عضو حزب کارگزاران گفت: چرخه سنی برخی در دولت از مدیریت گذشته و همان چرخه بسته‌ تکرار می‌شود. وزیری که در دولت بابا بوده و کارنامه موفقی هم داشت در این مقطع کارآیی لازم را ندارد.

فائزه هاشمی: چرخه سنی برخی در دولت از مدیریت گذشته است

فائزه هاشمی با اشاره به عملکرد اصلاح طلبان در شورای شهر و شهرداری تهران گفت: فشاری که اصلاح‌طلبان به شهردار، معاونان شهرداری و غیره برای قرار دادن افراد حزب، گروه، باند و دوستان خودشان وارد می‌کنند، خیلی زیاد است و در نتیجه افرادی که برای آن جایگاه مناسب نیستند معرفی می‌شوند. این موضوع در شهرداری بسیار حاد شده است و ادامه دارد.

* فشار اصلاح طلبان برای ورود اعضای باند خود به شهرداری

وی افزود: ما اصلاح‌طلبان با اصولگرایان و افرادی که در دولت قرار گرفتند، تفاوتی نداریم یعنی ما که بیرون هم هستیم همان نگاه و تفکر را داریم که مشکل عمده در سراسر کشور است و شایسته سالاری مغفول مانده و کمتر فردی به این موضوع توجه دارد.

فائزه هاشمی با اشاره به این نکته که مردم چند دوره به اصلاح طلبان رای دادند اما اتفاق خاصی رخ نداد، تصریح کرد: برخی نمایندگان خانم و آقا در مجلس عملکرد خوبی دارند اما احساس نمی‌شود در دولت و شورای شهر، مطالبات مردمی در انتخابات به مرحله تحقق رسیده باشد.

وی با اشاره به انجام مهندسی انتخابات توسط اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: مهندسی انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر انجام شد و اکنون هم در انتخابات شهردار و افرادی که در مسئولیت‌های مختلف قرار داده می‌شوند همان اتفاق رخ می‌دهد که خوشایند نیست.

* ما جهانگیری و همتی را در دولت داریم

این عضو حزب کارگزاران در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به درگیری های اخیر حزب متبوع خود با حزب اعتدال و توسعه، گفت: کارگزاران نسبت به مسائلی که دولت با آن مواجه است بحث کارشناسی کرد و به این نتیجه رسید که این موضوعات در فعالیت دولت اثر منفی گذاشته است که طی بیانیه‌ای اعلام کرد. همچنین پیشنهاداتی را مطرح کرد که اگر قرار است روند امور در دولت شکل بهتری به خودش بگیرد و مشکلات رفع شود چه باید کرد. پس از آن بود که حزب اعتدال و توسعه این اقدامات را چنین تفسیر کرد که کارگزاران به دنبال سهم‌خواهی است. ما که آقایان جهانگیری و همتی را در دولت داریم و دنبال حضور اعضای کارگزاران در دولت نیستیم.

* آدم های دولت هاشمی دیگر کارایی ندارند

فرزند هاشمی رفسنجانی افزود: الان چرخه سنی برخی در دولت از مدیریت گذشته است و می‌توانند مشاوران خوبی باشند اما چرخه همان چرخه بسته‌ای است که تکرار می‌شود. می‌بینید وزیری که در دولت بابا بوده و کارنامه موفقی هم داشت اکنون می‌آید اما عملکرد مورد تاییدی ندارد. آدم‌هایی که در آن برهه موفق بودند در این مقطع کارآیی لازم را ندارند.

* نوبخت و اعضای دولتی اعتدال و توسعه، برخورد شخصی می کنند

وی تصریح کرد: هدف کارگزاران درافتادن با اعتدال و توسعه نبود و ما اصلا کاری به این حزب نداریم. به دلیل اینکه آقای روحانی عضو حزب اعتدال و توسعه است چنین تفسیر کردند. یکی دیگر از موضوعات تیم اقتصادی دولت است که در آن آقای نوبخت و برخی دیگر از اعضای حزب اعتدال و توسعه حضور دارند که با این موضوع به‌صورت شخصی برخورد می‌کنند، اما واقعیت این است که هدف کارگزاران چنین موضوعی نبوده است. من از نامه یا بیانیه کارگزاران دفاع می‌کنم، چراکه خیلی بهنگام و خوب بود.

* روحانی اهل مشورت نیست/ از بابا مشورت می گرفت ولی عمل نمی کرد

فائزه هاشمی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به روحیات حسن روحانی گفت: تا جایی که من مطلع هستم آقای روحانی در همه موضوعات از بابا مشورت نمی‌گرفت و در خیلی از مواردی که مشورت می‌کرد و بابا به ایشان نظر می‌داد، آن را انجام نمی‌داد و آنچه را که خودش با آن موافق بود، انجام می‌داد. معتقدم آقای روحانی می‌توانست از تجربیات، سوابق، توانایی‌ها و علم و دانش بابا در اداره دولت استفاده کند اما چنین نکرد و می‌توانست بهتر از این باشد. اینطور نبود آقای روحانی به هر چه بابا می‌گفت عمل کند یا مشورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع عربستان، آقای روحانی مشورتی از بابا نخواست در حالی که بابا تلاش‌ها و گذشته خوبی برای برقراری و احیای روابط با عربستان داشت و موفق بود اما آقای روحانی نیامد که مشورت بگیرد در شرایط ایجاد شده میان ایران و عربستان چه باید کرد. آقای روحانی خیلی اهل مشورت نیست.

منبع: فارس

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها