این افراد از تنهایی لذت می‌برند

یک روانشناس گفت: افرادی که از تنهایی شان لذت می‌برند، به خودشناسی عمیقی می‌رسند که این خودشناسی به آن‌ها قدرت کنترل و تسلط می‌دهد.

این افراد از تنهایی لذت می‌برند

وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در خصوص خودشناسی در افراد اظهار کرد: ممکن است در اطرافتان کسانی را مشاهده کرده باشید که به نظر شما خودخواه یا خودشیفته باشند، اما آنها فقط به دنبال این هستند که از زمان شان به نحو احسن استفاده کنند؛ بنابر این به دنبال گپ زدن های معمولی نیستند و فقط در جمع ها و گفتگوهایی شرکت می کنند که برایشان مفید است.

وی در ادامه بیان کرد: این افراد از تنهایی خویش لذت می برند و دائما به دنبال پیشرفت و ارتقای شخصیت و زندگی شان هستند. آنها در زمان تنهایی در سطح معینی از وضوح و آرامش به درون خود می روند و به آنچه که می خواهند به دقت گوش می دهند؛ غرق در افکارشان می شوند و دائما موضوعات را در ذهنشان تجزیه و تحلیل می کنند.

این روانشناس درخصوص ویژگی های افرادی که شناخت کافی از خود دارند، گفت: این افراد در فرصت های گفتگو متوجه می شوند که دیگران چقدر به رشد فکری رسیده اند و این شناخت برای آنها لذت بخش است.

اکبری افزود: بزرگترین خصلت افرادی که نسبت به خود شناخت کافی دارند، استقلال است؛ آنها خودشان تنهایی را انتخاب کردند، نه از روی اجبار و فرار از ارتباطات اجتماعی. همچنین این افراد می توانند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها