«نرخ غذای دانشجویی» سال جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شد

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعرفه‌های غذای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی جدید بر اساس نرخ مصوب وزارت بهداشت، 1200 تومان است.

«نرخ غذای دانشجویی» سال جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شد

امیررضا صالحی‌مقدم در خصوص سیستم تغذیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: در دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد بالغ بر 9000 دانشجو داریم که حدود 70 درصد از این افراد به طور مستمر و مداوم از تغذیه دانشجویی استفاده می‌کنند. در طول سال تحصیلی بالغ بر 4000 وعده ناهار، 2500 وعده شام و 2000 وعده صبحانه به دانشجویان متقاضی ارائه می‌شود.

وی افزود: تفاوت سیستم تغذیه این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر در این است که منوی غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای 3 نوع غذا در لیست غذایی است.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند هرکدام از این سه نوع غذا را در تمام وعده‌ها انتخاب کنند. برحسب دستور معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه طبق روال به دانشجویانی که توان پرداخت هزینه غذای خود را که مبلغ ناچیزی در برابر هزینه تمام شده غذا برای دانشگاه است ندارند، غذای رایگان داده می‌شود.

صالحی مقدم گفت: پس از شناسایی این افراد توسط کارشناسان دانشجویی این افراد وارد لیست غذای رایگان می‌شوند. این لیست کاملا محرمانه بوده و غیر از خود دانشجو کسی از این لیست اطلاعی ندارد و کارت دانشجویی افراد توسط خود دانشگاه شارژ می‌شود.

وی عنوان کرد: محیط‌های سلف کاملا بازسازی و محل طبخ غذا بهسازی شده‌است، همچنین روی خرید مواد اولیه غذایی کاملا تسلط داشته و مهندسین تغذیه و بهداشت بر آن نظارت دارند و آشپزخانه‌ای نیمه صنعتی داریم. فرآیند پخت غذا توسط کارشناسان تغذیه و بهداشت به لحاظ آنالیز و میزان مواد مصرفی کنترل می‌شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در کنار وعده‌های غذایی، همیشه نوشیدنی، سبزی، میوه و لبنیات قرار دادیم تا هرم غذایی مناسب دانشجو تامین شود. تقریبا می‌توان گفت در هر شبانه‌روز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سبزی، ماست و میوه در وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند.

صالحی مقدم خاطرنشان کرد: تمام دانشجویان اعم از بین‌الملل، روزانه، شبانه، انتقالی و مهمان هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و همه از همان منوی غذایی با همان نرخ مصوب دولتی بهره‌خواهند برد.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها