وکیلی در گفت و گو با خبرفوری:

اقدامات برخی از نهادها در حرکت موازی با دولت کشور را برهم زده/ امیدوارم برخی از آقایان به فرمایشات امروز رهبری توجه کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد برخی از نهادها و بنیادها در راستای حرکت موازی با دولت کشور را برهم زده است.

اقدامات برخی از نهادها در حرکت موازی با دولت کشور را برهم زده/ امیدوارم برخی از آقایان به فرمایشات امروز رهبری توجه کنند

محمدعلی وکیلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتقاد مقام معظم رهبری از حرکت موازی برخی از جریانات و تشکیلات در کشور همسو با دولت و اینکه این رویکرد به صلاح کشور نیست اظهارکرد: به نظر بنده مقام معظم رهبری در این مقطع زمانی نکته راهبردی را بیان کردند که قطعا می تواند در جهت حل بسیاری از مسائل کشور تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: مدتی است که در کشورها برخی نهادها و بنیادها و ستادهایی مثل آستان قدس رضوی در روستاها و مناطق مختلف کارهایی را شروع کردند که قطعا قابل تحسین است اما با رویکردهای دولت در تضاد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی امروز در بسیاری از استان ها هم شعبه دایر کرده و هم به روستاها و نیازمندان خدمات می دهد یا برخی از مجموعه ها دیگر هم مشابهه همین اقدامات را در قالب ارائه بسته های حمایتی انجام می دهند.

وکیلی تاکید کرد: این بنیادها و ستادها اقداماتی را در قالب رویکردهای دولت انجام می دهند و علی رغم اینکه اصل کار آنها درست است اما اقدامات آنها کشور را برهم ریخته است چرا که کشور یک دولت مستقر و یک حکومت مرکزی دارد و همه نهادها باید ذیل دولت فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه هر مجموعه ای که دسترسی به بیت المال دارد و یا امکاناتی در اختیارش است اما به دولت پاسخگو نیست و به مراجع نظارتی پاسخگو نسبت اقدام به ارائه خدمات به مردم به صورت مستقیم کنند این رویکرد به مرور زمان هرج و مرج ایجاد کند و امکان برنامه ریزی در کشور را به صفر می رساند ولو اینکه نیت شان خیر باشد چرا که دولت در نهایت نمی داند بالاخره خدمات به مستحق داده شده است یا خیر.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رویکرد برخی از نهادها و سازمان مستقل از دولت سبب می شود که برخی از خانواده ها از سوی چند نهاد مورد خدمات قرار گیرد که این سبب تضعیف حقوق سایر افراد جامعه می شود.

وکیلی تصریح کرد: در شرایط امروز بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بهزیستی، بسیج، کمیته امداد و آستان قدس رضوی امروز خدمات موازی را به مردم ارائه می دهند که این روند امکان نظارت برای اجرای عدالت را از بین می برد و این سوال را ایجاد می کند که آیا این عرضه رویکرد عادلانه ای خواهد بود یا خیر؟

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های خدماتی که همسو با دولت وارد عمل شدند سبب این می شود که به هرحال امکان ارزیابی و اولویت بندی که مدنظر دولت است از بین برود.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه بخشی از فعالیت های نهادها و بنیادهای مختلف در کشور به دلیل عملکرد کند دولت است گفت: بخشی از فعالیت هایی که در کشور شروع شده نشان از عملکرد کند دولت در ارائه خدمات است اما همه این دلایل سبب نمی شود که ما باعث یک هرج و مرج در رفتار مدیریتی شویم و در نهایت هم معلوم نشود که مردم تحت پوشش قرار گرفتند یا خیر.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    فکر نکتم متاسفم که کشور را بخاطر نفس و باند خود به تباهی می کشند

  • بی نام
    0

    شما لطف کنیدبفرمایید تامین اجتماعی به چه نهادی پاسخ گوست تا ما از اون نهاد بپرسیم که چرا این قدرباکارگران و بیمه بگیران بد رفتاری میکنن قراربودبانک رفاه کارگران باشد حلا چی شد!!!1

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای نعمتی شما جلوی فساد و رانتخواری خود و دوستانتان را بگیرید مشکل مملکت حل می شود . مشکل شماها هستید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اقای نعمتی رهبری نگفته نهاد موازی تشکیل داده اند که جنابعالی موضع گرفتید گفته بخاطر غیر کارامدی و نا کارامدی دولت تشکیل ندهید . همین دولت را تقویت کنید . حرف رهبری را درست ترجمه کن نه خطی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها