آیت الله جنتی: درباره امام راحل قصور زیادی داشته‌ایم

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه ما نتوانستیم، امام(ره) را بشناسیم، ما باید در دنیا کرسی امام شناسی راه بیاندازیم و اگر این کار بشود بسیار مهم است.

آیت الله جنتی: درباره امام راحل قصور زیادی داشته‌ایم

آیت الله احمد جنتی طی سخنانی در مراسم تجدید میثاق اعضاء مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی(ره) با بیان این که انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی قرار دارد، گفت: درباره امام(ره) قصور زیادی داریم، متاسفانه حاج احمد آقا که جعبه سیاه امام(ره) بودند، از بین ما رفتند، ما دوست داشتیم، ایشان عمر طولانی داشته باشد، بسیار ناراحت کننده است، که علی رغم این که سالیان سال در خدمت امام(ره) بودیم، نتوانستیم، آن طور که باید ایشان را بشناسیم.

وی با بیان این که پس از ائمه اطهار(ع) امام(ره) در عالم اسلام نظیری نداشت، گفت: باید کلاس امام شناسی در حوزه های علمیه تشکیل شود و آثار امام(ره) مطالعه و از برکات معنوی امام(ره) استفاده شود، متاسفانه در حوزه هم که این همه عالم و فاضل و مجتهد وجود دارد، وجود امام برای بسیاری ناشناخته است به ویژه نسلی که بعد از انقلاب به دنیا آمدند.

جنتی گفت: متاسفانه ما نتوانستیم، امام(ره) را بشناسیم و من سال گذشته هم گفتم باید در دنیا کرسی امام شناسی راه بیندازیم و اگر این کار بشود بسیار مهم است، متاسفانه در دانشگاه‌های خودمان این کار را نکردیم و این خلاء موجود است.

رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر بخواهیم امام را بشناسیم باید به کلمات ایشان رجوع کنیم، اکنون هم تنها راه نجات اسلام و مسلمین، حرکت راه امام (ره) است و باید پشت سر ایشان حرکت کنیم. ما باید بدانیم امام در همه دنیا عاشقان زیادی دارند، خبرگان باید پیش از همه راه امام را بروند و راه ایشان را پیدا کنند و به جوانان پاکدل دانشگاهی و غیر دانشگاهی معرفی کنند.

وی افزود: توصیه می‌کنم هرچه می توانیم راه امام را پیش بگیریم و ببینیم تا چه حد از نظر سیاسی و معنوی در خط امام هستیم.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    ملت قصور نداشته با حرف امام جان دادند اما شما مسیولین قصور زیادی داشتید و الان هم دارید خضور شما در ان سطح الانم قصور هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها