المپیاد سواد رسانه‌ای به کار خود پایان داد

برگزیدگان دومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای معرفی شدند؛ آن‌ها در المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای که سال آینده در کشور اندونزی برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

المپیاد سواد رسانه‌ای به کار خود پایان داد

اختتامیه دومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای با معرفی برگزیدگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سید بشیر حسینی، دبیر المپیاد سواد رسانه‌ای ضمن بیان اینکه نوجوانان حاضر در سالن حتی یک روز هم هزاره دوم را درک نکرده‌اند، گفت: شعار این رویداد از ابتدا «المپیاد نسل هزاره سوم» بوده است و از همین رو تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در طراحی‌های مختلف انجام شده، فرزندان این کشور را برای فردای رسانه‌ها آماده کنیم.

در ادامه مراسم، علی رضایی، دبیر اجرایی المپیاد با بیان اینکه دومین دوره المپیاد سواد رسانه‌ای با فراخوان کشوری در اسفندماه ۹۶ آغاز شد، افزود: مرحله اولِ این رویداد در اردیبهشت ماه ۹۷ بین ۱۰۰۰ دانش آموز از ۴۰ شهر مختلف در سراسر کشور انجام شد. از میان این افراد، در بیست و نهم تیرماه، ۱۸۵ نفرِ برگزیده در آزمون چند رسانه‌ایِ مرحله دوم المپیاد با یکدیگر به رقابت پرداختند. در نهایت در مرحله سوم المپیاد، ۴۲ دانش آموز برگزیده در شهریور ماه ۹۷ به مدت ۶ روز برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت کردند.

رضایی در ادامه به یکی از رویدادهای اضافه شده به المپیاد سواد رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: «جایزه سرخ» یا همان «سواد رسانه‌ای خلاق» جایزه سالانه‌ای است که به معلمان و دانش آموزان برگزیده سواد رسانه‌ای اهدا می‌شود. در همین راستا افرادی که سوالاتشان توسط دانش آموزان المپیاد به عنوان سوال برتر انتخاب شده جایزه سوال سرخ را دریافت کرده و معلمانی که بیشترین تعداد قبولی در مراحل مختلف المپیاد سواد رسانه‌ای را داشته‌اند، برگزیده جایزه معلم سرخ می‌شوند.

همچنین در ادامه مراسم متین مرادی، برگزیده مدال طلای اولین دوره المپیاد از اصفهان، محمد هنرجو برگزیده مدال طلای اولین دوره المپیاد از اصفهان و دکتر حسین مولودی معلم سواد رسانه‌ای از قم، در بخش جایزه سوال سرخ اعلام شدند.

سیدسعید حسینی از اصفهان، مژگان جنتی مقدم از یزد، زهرا ورزگی از خراسان جنوبی، زینب شجاعیان و منصوره حجاری از دبیرستان تزکیه تهران و حسین حق‌پناه از دبیرستان صلحای تهران، معلمان سواد رسانه‌ایِ برگزیده جایزه معلم سرخ هستند.

این مراسم توسط دانش آموزان برگزیده المپیاد اجرا شد. همچنین در بخش‌هایی از مراسم تعداد دیگری از دانش آموزان به بیان تجربیات و یافته‌های خود از المپیاد سواد رسانه‌ای پرداختند.

محمدصادق باطنی، دبیر علمی المپیاد سواد رسانه‌ای در پایان مراسم گفت: نوجوانان برگزیده در این المپیاد بدون شک از نخبگان و آینده سازان کشور در عرصه رسانه خواهند بود. در همین راستا این المپیاد یک المپیاد مساله محور بود که با قرار دادن دانش آموزان در موقعیت‌ها و مسائل رسانه‌ای ارزیابی از آن‌ها در دو بخش انفرادی و گروهی انجام می‌شود. در همین راستا شرکت در ضبط برنامه «برنده باش» شبکه سه سیما، ارائه کمپین تبلیغاتی برای یک فیلم سینماییِ در حال ساخت، شرکت در یک بازی-آزمون سواد رسانه‌ای مبتنی بر واقعیت افزوده، ارائه نقد شفاهی و مکتوب بر فیلم ready player one با موضوع آینده پژوهی رسانه‌ها، ارائه طرح یک مسابقه تلویزیونی سواد رسانه‌ای برای پخش از شبکه چهار سیما، ارائه طرح یک «موقعیت سرگرم آموزانه» مبتنی بر سواد رسانه ای، تجربه زیارت مجازی امام رضا توسط عینک‌های VR، تجربه ضبط برنامه تلویزیونی در استودیوی تولیدی مجتمع شهید آوینی بسیج صداوسیما و تشکیل کانال در پیام رسان بله و همچنین سوالات و کاربرگ‌های تعریف شده بر مبنای آن‌ها ملاک ارزیابی نهایی دانش آموزان در ایام برگزاری این رویداد بود. همچنین برگزیدگان این رویداد در رویداد IMLO ۲۰۱۹ یا همان المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای که سال آینده در کشور اندونزی برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

در انتهای مراسم از برگزیدگان المپیاد تقدیر شد.

این المپیاد توسط باشگاه سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود و مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه، مجتمع آموزشی پژوهشی شهید آوینی بسیج صداوسیما، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، موسسه آینده سازان، فرهنگسرای بعثت صفادشت، حوزه هنری دیجتال، موسسه هدایت میزان، موسسه مسیر رسانه، موسسه حامی رسانه مشهد، موسسه پارسای اصفهان، موسسه آراد، موسسه هنروما و انجمن سواد رسانه‌ای ایران حامی آن هستند.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها