کسب و کارهای اینستاگرامی سر و سامان پیدا می‌کنند

به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد دارد به توسعه یک اپلیکیشن مجزا و مستقل به منظور خرید محصولات توسط کاربران بپردازد.

کسب و کارهای اینستاگرامی سر و سامان پیدا می‌کنند

شنیده‌ها و گزارشهای منتشر شده حاکی از آن است که شبکه اجتماعی اینستاگرام تصمیم گرفته است اپلیکیشن جداگانه و مستقلی را توسعه و ارائه دهد تا کاربرانش بتوانند به راحتی محصولاتی را که توسط فروشندگان فعال در صفحات مجازی اینستاگرام عرضه می‌کنند، خریداری و تهیه کنند.

این اپلیکیشن که ظاهرا IG Shopping نام دارد، به کاربران اینستاگرام این امکان را می‌دهد تا درباره محصولات مورد نظر خود به جستجو بپردازند و پس از کسب اطلاعات و جزییات دقیق و مربوطه در صورت تمایل، آن را خریداری کنند. البته این در حالیست که اینستاگرام همچنان از پاسخ به این سوال که آیا این خبر حقیقت دارد یا خیر، خودداری کرده است.

یکی از دلایلی که تاکنون اینستاگرام به صورت رسمی از توسعه این اپلیکیشن چیزی به زبان نیاورده است آن است که هنوز کار توسعه و تکمیل آن به پایان نرسیده و ممکن است قبل از اجرای نهایی و رسمی آن به کلی لغو شود. این در حالیست که بسیاری از صاحبان کسب و کار و تاجران بر این باورند که اپلیکیشن مذکور قادر خواهد بود جایگاه مهمی در تجارت الکترونیک برای خود دست و پا کند.

هم‌اکنون بالغ بر ۲۵ میلیون کسب و کار در پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام در سراسر جهان درحال فعالیت هستند که حدودا بیش از ۲ میلیون کسب و کار در زمینه تبلیغات اینستاگرامی فعالیت می‌کنند. براساس آمار، از هر ۵ کاربر اینستاگرام حداقل ۴ نفر از آنها یکی از صفحات کاربری مربوط به کسب و کارهای اینترنتی را دنبال (فالو) کرده است که این رقم خود نشان دهنده میزان بالای استقبال از خرید و فروش‌های اینستاگرامی است و شانس کسب درآمد از این پلفترم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

با توجه به آنکه اکثر کسب و کارهای اینترنتی از اینستاگرام برای تبلیغات و عرضه و معرفی محصولات جدید خود استفاده می‌کنند بنابراین راه‌اندازی یک اپلیکیشن جداگانه از سوی اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی به مدیریت کسب و کارهای اینترنتی و بهبود شرایط به نفع صاحبان آنها کمک کند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها