سلیمی در گفت و گو با خبرفوری:

دریافت هزینه‎های میلیونی برای مدارس غیردولتی قطعا قابل توجیه نیست/ در عجبم چرا خانواده‎ها اعتراض نمی‎کنند

دبیر کمیسیون آموزش مجلس نسبت به دریافت پول‎های گزاف در برخی از مدارش غیردولتی از والدین دانش‎آموزان انتقاد کرد و گفت: واقعا سکوت خانواده‎ها نسبت به این موضوع قابل قبول نیست.

دریافت هزینه‎های میلیونی برای مدارس غیردولتی قطعا قابل توجیه نیست/ در عجبم چرا خانواده‎ها اعتراض نمی‎کنند

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره نرخ متغیر شهریه مدارس غیرانتفاعی در شهرهای مختلف به خصوص تهران اظهار کرد: متاسفانه ما هرساله با شروع سال تحصیلی جدید علی‎رغم اینکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام می‎کنند که نرخ مشخصی را برای شهریه مدارس غیردولتی تعیین کردند اما بازهم با رقم‎های متفاوتی روبه رو می‏شویم.

وی تصریح کرد: در کلانشهرهای کشور به خصوص شهرهایی مثل تهران بعضا ما با شهریه‎هایی برای مدارس غیرانتفاعی در مقاطع مختلف روبه رو هستیم که قیمت آنها قابل قبول نیست.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تعجب هستم که چرا خانواده‎ها نسبت به دریافت چنین پول‎هایی از سوی مدارس غیرانتفاعی اعتراضی را ارائه نمی‎کنند تاکید کرد: باخبر هستم که پول‎های کلان و میلیونی برای مدارس غیرانتفاعی هزینه می‎شود که قطعا برخلاف رویه قانونی است.

سلیمی با بیان اینکه حتما از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در جهت ارائه توضیحات پیرامون هزینه‎های غیرمعمول مدارس غیرانتفاعی سوال خواهیم کرد تصریح کرد: درباره دریافت پول در مدارس دولتی از خانواده‎های نیز بارها مسئولین ما تاکید کردند که این رویه خلاف مقررات است از این رو اگر اولیا دانش‎آموزان در این باره گزارشی داشتند باید به اموزش و پرورش مناطق خود مراجعه کنند تا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در رویه آموزش و پرورش پیرامون تهیه لباس فرم مدارس نیز برای مدارس و به خصوص از نوع دولتی قیمت مشخصی تعیین شده است از این رو قطعا خانواده‎ها باید از از پرداخت مبالغ کلان در این مورد نیز خودداری کنند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا تلاش خواهیم کرد در آینده با تشکیل نشستی کارشناسی و دقیق در جهت مقابله با رویکردهای غیرقانونی که در مدارس صورت می‎گیرد وارد عمل شویم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • م
    0

    سلیمی خان مثل اینکه توایران زندگی نمی کنند اگر کسی اعتراض کند آنقدر بین اداره ومدارس دیگر پاس کاری میکنند که معترض ضمن 5میلیون هزینه رفت ، آمد شاید موفق به ثبت نام بچه هم نشود

  • ناشناس
    0

    المشتکی الی الله!!! --- آقا!!! والله بالله به پیر و پیامبر قسم ، باور کنید گرانی جنون آمیز روز مره ی بی بند و بار جان کاه دین زدا به برکت بی خیالی دولت اعتدال و امید بی تدبیر پنج سال است اکثریت خانواده ها را وادار کرده دست توی جیب هم داشته باشند و ناگزیر لقمه ی آلوده در دهان فرزندانشان بگذارند. ده ها میلیون مردم شهید داده ، از دشنام و سوء استفاده های دشمنان در کمین نشسته ی بیگانه و درونی که برای خشنودی آمریکای ستم پیشه ی جنگ افروز تیرهای زهر آگین خود را به سوی نظام اسلامی و رهبر مظلوم انقلاب نشانه گرفته اند ، ابا دارند صدای خود را به اعتراض بالا ببرند.

  • عباس
    0

    شما قانون اساسی را در رایگان بودن اموزش نقض کردید و ده جورمدرسه درست کردید و در مدارس دولتی هم پول می گیرید حالا مردم را مقصر قلمداد می کنید راست میگید این مدارس را ببندید

  • ح. کرمی .کارشناس ارشد مدیریت
    0

    همشهری باید بدانید هرچه گند است زیر سر ...چرا؟ چون خودتان قانون را نقض کردید. قانون می گوید مدرسه تا دبیرستان مجانی . دوما آنقدر بوروکراسی ادار ی وقرطاس بازی زیاد شده است که ملت به آنجا رسیده و می گوید پول می دهم وجانم را می خرم سوما آنقدر سهیم های مختلف کنکور وجود دارد که نمی توانیم با آینده بچه هایمان بازی کنیم . چهارما .سطح کیفی مدارس از زمین تا آسمان شده . پنجمعا : تلویزیون فروخته شده وساعت های آن برای مردم نیست . آنقدر تبلیغات مسموم پخش می کند . که پناه می برم به خدا .حتی بزرگان را از راه بد در میکند .

  • د.ع
    0

    مدارس غیر دولتی با توجه به هیچ گونه حمایت دولت با مجوز اموزش و پرورش پول می گیرند شما مدارس دولتی را بفرمایید که در گرفتن پول از دولت و مردم از غیر دولتی ها پیشی گرفته اند بعدشم حاج آقا حود شما باید جلو این را بگیرید مردم که حرفی بزنند یا ضد ولایت فقیه اند یا غربگرا

  • نادر
    0

    مردم بسیاری که آهی در بساط دارند از گرانی سود میبرند پس برای چه وچی اعتراض بکنند آنهایی هم که آه ندارند با ناله سودا وصفرا میکنند، بقدر ی که گوش فلک کر شود گفتنیها را گفته اند.از این تعجب بکنید که هیئت های حسینی مدعی چرا مظلومیتها رانمیبینند وچرا حسینی نمیشوند.روز عاشورا بیست میلیون ی حرف میزنند وروز بعد هیچ حرفی نمیزنند. نظرات 3 ؟

  • هادی
    0

    قطعا مردم اعتراض دارن اما ایا رسیدگی میشود .....اگررسیدگی میشد هرسال تکرار نمیشد .حرف حرف حرف

  • رضا
    0

    با سلام . بنده چندین بار به مسولین مدارس غیر دولتی زنگ زدم عملا میگویند از دست ما کاری بر نمی اید . و تنا راهکاری که اریه میدهند این است که در ان مدرسه ثبت نام نکنید.

  • م
    0

    مگر اعتراض درایران معنی ومفهومی دارد

  • داوود
    0

    در عجب بیشتری هستم که چرا در ممالک دیگر بیشترین بودجه از طرف دولت به آموزش و پروش اختصاص میابد ولی ظاهرا دولت ما اصلا شعور و درک این موضوع را ندارد. شاید هم بچه های ما از دید این موجودات لیاقت توجه و رسیدگی را ندارند. فراموش نکنیم که آموزش و درمان در قانون اساسی ما رایگان و جزو وظایف دولتهاست.

  • ناشناس
    0

    اعتراض ما به کجا می رسد

  • م
    0

    خانواده اعتراض دارند ولی کسی را لایق وشایسته نمی بینند اعلام کنند

  • مهدی
    0

    علت اینکه اعتراض انها بجایی نمی رسداین است که بیشتر مسولیین ومتولییان امر اموزش در اموزش و پرورش کسانی هستند گه خود دارای مدارس غیره دولتی هستند ودر ادارات ا موزش وپرورش مشغول کار هستند وباید علیه خود تصمیم بگیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها