واکنش‌ها به هشتگ #غلط_زیادی بانک‌ها / همه گلایه های مردم از نظام بانکی

مردم درباره تملکات بانکی افشاگری می‌کنند

خبرفوری با هشتگ #غلط_زیادی از مخاطبان خود خواست که اطلاعات خود را از بنگاه داری بانک‌ها برای ما ارسال کنند. در گزارش زیر برخی از کامنت‌ها در واکنش به این فراخوان منتشر شده است.

مردم درباره تملکات بانکی افشاگری می‌کنند

به گزارش خبر فوری ، بعد از آنکه رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت در تاریخ هفتم شهریورماه 97 با اشاره به معضل بنگاه داری بانکها، فرمودند: "بانک غلط می‌کند که یک‌ چنین کاری می‌کند". مجموعه رسانه‌ای خبر فوری با هشتگی تحت عنوان #غلط-زیادی از مردم خواست مشاهدات خود را راجع به تخلفات و اقدامات بانک‌ها برای خبر فوری ارسال کنند.


در فاصله چند ساعت از انتشار این فراخوان در کانال و توییتر خبر فوری مخاطبان بیش از 100 پیام برای آدرس مشخص شده ارسال کردند که در ادامه این گزارش برخی از این کامنت‌ها را منتشر کرده‌ایم.
یکی از نکات قابل توجه در این رابطه آدرس‌هایی است که مردم برای ما فرستاده‌اند که گاهی مشترک است. اما به دلیل اینکه خبر فوری از صحت این ادعاها اطمینان ندارد، از بردن نام اشخاص و نام بانکها خودداری می‌کند.

چمبره بانک‌ها بر زمین‌های سراسر ایران
اگر شما همه پیام‌های رسیده به ما را بخوانید، متوجه هوشیاری مردم در رابطه با عملکرد بانک‌ها می‌شوید. مردم بهتر از هر کسی می‌دانند که بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها چه ساختمان‌هایی دارند و با پول مردم چه می‌کنند.
مخاطبی با نام علی نوشته است: "بانک ... در قزوین بابت طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی از شهرداری قزوین کارخانه آسفالت شهرداری قزوین رو با قیمت کارشناسی پایین خرید و با تغییر کاربری به باغ ویلا، سود هنگفتی نصیبش شد".
حساب کاربری با نام فراهانی برای ما نوشته است: "سلام وقت بخیر، در مورد #غلط_زیادی. بانک بلایی سر ما آورد که فکر نمی‌کنم مشابه داشته باشد. پدرم ضامن شخصی شده بودند که 100 میلیون از بانک ... وام جعاله گرفته بود و سند خانه در رهن بانک رفت. این شخص تا 40 میلیون از اقساط رو پرداخت کرد اما مابقی را نتوانست. بنابراین بعد از گذشت مدتی دادگاه پدرم را فراخواند و بعد از محاسبه گفتند که با سود و جریمه باید 170 میلیون بپردازی. ایشان هم تنها ملک‌شان که منزل مسکونی بود و طبقه‌ پایین هم ما زندگی می‌کردیم برای فروش گذاشتند، اما به دلیل کسادی بازار فروش نرفت. چون مدتی از حکم دادگاه گذشته بود، پرونده دوباره به جریان افتاد و قاضی هم عوض شده بود. با کمال احترام حکم قاضی قبلی را خط زد و بدهی ما به بانک را 450 میلیون اعلام کردند. همچنان خانه ما فروش نمی‌رفت که بتوانیم بدهی را بدهیم و سود روی سود می‌آمد و جریمه روی جریمه. تا اینکه یک روز ساعت 2 بعدظهر از بانک آمدند و منزل ما را تخلیه کردند و دو خانواده را بدبخت کردند.
وی در ادامه نوشته است؛ شما بگویید کجای این کار انسانی و اسلامی است که فقط برای ضمانت 100 میلیونی 400 میلیون پس بگیرند،ما که دستمان به جایی نرسید. از مراجع هم که استفتا کردیم، همگی گفتند کار بانک حرام است، اما بانک، جواب استفتائات را به صورتمان زد. بدخت شدیم رفت توی این وضعیت".
میم در مطلبی که برای خبرفوری فرستاده نوشته است: "خيابان ميرداماد تهران ، درب خروجی ایستگاه متروی ميرداماد، از مانتو فروشي ميرداماد به سمت خيابان شريعتی، يك باغ بزرگ هست كه متعلق به بانك هست اما اسم بانك را نمي‌دانم".

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است: "اطلاعات خیلی زیادی راجع به وضعیت مالی مدیرعامل یکی از موسسه‌های مالی دارم".
مخاطب دیگری که از ما خواسته نامی از او نبریم، آدرس‌های مشخصی برای خبرفوری فرستاده است: "پروژه ...، بزرگترین شاپینگ خاورمیانه و پنجمین مال بزرگ جهان. سرمایه گذار بانک ... به گفته کارمندان بخش مالی چیزی که تا الان خرج پروژه شده طبق حدود 27 هزار میلیارد تومان است. این پروژه حدود 640 شرکت پیمانکار دارد. که اکثر آنها حدود 4 تا 7 ماه است که حقوق نگرفته‌اند، یعنی کارفرما به تعهداتش عمل نکرده است. همچنین حدود 250عدد «کیا اپتیما» بدون پلاک از 6 ماه پیش در یکی از طبقات دپو شده است".

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است: "سلام آیا با بنگاه داری بانک ... در بازار شخصی ایران مال آقای الف که با ایجاد این بانک و هیئت مدیره دلال و کاسب آن و استیضاح اول وزیر اقتصاد کرباسیان که از او به علت ورود بیش از 7هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم در این مال و بازار و گذر سریع مجلس از این سئوال (چون ظاهرا خط قرمز بعضی عزیزان مال اندوز) بود گزارشی تهیه نمایید. جالب است بدانید بازار... در یافت آباد هم با سپرده‌های بانک ...و ورشکستگی آن و ادغام سریع مشکوک آن بانک با سایر موسسات توسط بانک مرکزی دولت گذشته سرپوشی بر سرمایه گذاری اول آقای الف با مشارکت هیئت مدیره قبلی بانک ...و فعلی بانک ...شده است. این بانک چندین بار به دلایل مختلفی از جمله خروج منابع مالی اش توسط سپرده گذارانش تا مرز ورشکستگی رفته است و حالا هم کسی یارای مقابله با راه اندازی‌ مال‌های ابر پروژه آقای الف و یارانش را ندارد".

کاربر دیگری با نام محمدرضا نوشته است که خیابان لواسانی تقاطع آقایی مجتمع بزرگ فرمانیه مربوط به بانک ...است.

در ادامه مخاطب دیگری نوشته است که خیابان دزاشیب، هتل دزاشیب، مربوط به بانک ...، پروژه ...سعادت آباد

روبه روی مخابرات سعادت آباد مربوط به بانک ...است. پروژه فوق عظیم باغ بهشت خیابان باغ مربوط به بانک ...است.
یک مخاطب دیگر با هشتگ #غلط_زیادی نوشته است، بانک ... سهام دار اصلی شرکت پتروشیمی امیرکبیر است.

مخاطبی با نام بیژن نوشته است: "من یک کارمند بانک هستم. آن مجموعه‌هایی که شما می‌بینید برای مدیران بانک‌ها است و ما کارمندان حتی نمی‌دانیم همچین مجموعه‌هایی هم وجود دارند. لطفاً اگر قصد شفاف سازی دارید این موضوع و موضوعات جانبی دیگر را هم بیان کنید. بهتر نیست به جای اینکه فقط به مجموعه‌های تفریحی بانکها بپردازید به مجموعه‌های تفریحی کل سازمان‌های دولتی و شبه دولتی و غیر دولتی بپردازید و همچنین یک مقایسه‌ای داشته باشید، بین سطح زندگی یک کارمند در این جامعه با شخصی که شغل آزاد دارد و کاسب است. مگر کارمندان بانک چند روز در سال می‌توانند از آن مجموعه استفاده کنند؟ اما چند برابر آن تعداد روزها یک شخصی که شغل آزاد دارد از بهترین هتل‌های کشور و بهترین امکانات تفریحی و گردشگری استفاده میکند با استفاده از سودهای چند صد درصدی که از ما کارمندان و کارگرها می‌گیرند".

روح الله نیز برای ما نوشته است: "پرسنل سرپرستی بانک ... خراسان رضوی به هنگام تخلیه منازل مردم خود خریدار ملک انان با قیمت پایین هستند".

یک مخاطب دیگر نوشته است: "سلام یک مزرعه در دماوند منطقه‌ای به نام آبزه بانک ... که شامل دویست هکتار است".
آقای یا خانم نیک هم نوشته است: "احتراما در رابطه با معرفی بنگاه ها و مراکز تفریحی بانک‌ها به اطلاع می‌رساند که مجموعه آجودانیه بانک ...؛ واگذاری ملک مذکور مربوط به دوران پهلوی بوده که در زمان ریاست "ی خ" مدیرعامل گرانقدر وقت؛ توسط محمدرضا شاه به بانک ... واگذار شده است".

مخاطب دیگری نوشته است: "بنگاه‌های اقتصادی بانک ...، شرکت پردازش الکترونیک راشد سامانه (پارسا) زیرمجموعه گروه فناپ که در ظاهر شرکتی خصوصی می‌باشد ولی تامین سرمایه و منابع و حوزه اصلی فعالیت آن بانک ... هست. کارشان واردات دستگاه‌های خودپرداز و نصب آن خارج از شعب بانک ... هست. حدود ۵هزار دستگاه در سطح کشور نصب و راه اندازی کردن که به صورت میانگین هر دستگاه ماهانه ۱۰ میلیون تومان سود آوری دارد. تامین منابع پول نقد و شبکه بانکی متصل با بانک که ولی در ظاهر سودش برای مدیران شرکت است. ضمنا سود قابل توجهی هم از طریق فروش دستگاه‌های کار کرده که از چین وارد می‌کنند می‌برند. سودآوری بسیار زیاد برای شرکتی ظاهرا خصوصی که با منابع بانک تامین میشود. من خودم چند سال تو این مجموعه مشغول کار بودم و شاهد همه این مسائل بودم".

مخاطب دیگری اطلاعاتی راجع به اقدام بانک ... برای احداث بیمارستان‌های خصوصی، خصوصا شهر بیمارستانی خاتم الانبیا در استان قم برای ما ارسال کرده و نوشته است که منطقه پردیسان با زیربنایی چند هکتاری، نه خیریه هست نه دولتی. بیمارستانی خصوصی با هدف انتفاعی. در پوشش کمک به بالابردن سطح امکانات درمانی ولی در اصل به جهت دستیابی به درآمدهای بالای بیمارستان داری. این در حالی است که رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بازدید از بزرگترین و پیشرفته ترین پروژه‌ی بیمارستانی کشور در قم گفت: "سرمایه گذاری بانک ... در این پروژه بسیار مناسب و سنجیده بوده است". دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، صادقی استاندار قم، جمعی از نماینده‌های مجلس و مسئولان استان قم، همراه با دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک ...، مدیران و مسئولان ارشد بانک ...و دکتر مخبر مدیرعامل هلدینگ سلامت ... از پیشرفت پروژه‌ بیمارستان 1000تخت خوابی خاتم در شهر قم بازدید کردند. این بیمارستان، با حمایت بانک ...توسط «هلدینگ نسیم سلامت ...» در 7 طبقه و با مساحتی بالغ بر 200 هکتار در یک مجتمع آموزشی درمانی در شهرک سلامت خاتم، در حال ساخت است و تاکنون 15 درصد از کل پروژه اجرا شده و بهار 1398 به بهره برداری کامل خواهد رسید".

یک مخاطب دیگر نوشته است که در سفری که به شمال داشتم متاسفانه سراسرساحل فرح آباد ویلاهای شیک وبزرگ بانکها ونهادهای دولتی ساحل را ازدید عموم محروم کردند، آیا این نهادها حق چنین ساخت وسازهایی راداشتند؟

مخاطب دیگری نوشته است که مجموعه عظیم ایران مال بانک ... و آقای الف آخر این مجموعه با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود در ضلع شمال غربی دریاچه چیتگر، اول اسمش تات مال بود که برا رد گم کردن اسمش را گذاشتن ایران مال.

یاس نیز نوشته است: "سلام بانک ... انتهای همت برید ببینید با پول مردم چه ساخته اند. از کجا این پول آورده اند. برای آن پروژه عظیم تجاری و تفریحی آورده از کجا بازار مبل را ساخته اند. این ها همش پول مردم هست بانک ... پول مردم رو داره قورت میدهد برای این پروژه".
یک مخاطب دیگر نوشته است که بانک ... ۵ سال است کل پول مردم را بلوکه کرده و با پول مردم رفته‌اند پروژه‌های بسیار عظیمی خریده‌اند. مثل مجتمع‌های تجاری در شهرک غرب طوبی، فروشگاه‌های یاس، سهام مهرگان.
یک مخاطب دیگر نوشته است که با سلام درباره هشتک #غلط_اضافی باید بگویم، املاک متعلق به بانک‌ها خیلی زیاد است. نمونه‌اش چندین هکتار واقع در شاندیز، از شهرستان‌های خراسان رضوی که خیلی هم شهر بزرگی نیست در 20کیلومتری مشهد متعلق به بانک ملی که درخت‌کاری شده و دورش دیوار کشی شده، بدون اسم و تابلو. حالا فکرش را کنید در شهرهای بزرگ چقدر ملک برای خود گرفته‌اند. آدرس دقیق، شاندیز، پشت اراضی روستای حصار سرخ واقع در شمال جاده شاندیز".

مخاطب دیگری نوشته است که #غلط_زیادی، مجتمع رفاهی آهوان متعلق به بانک ... در چابکسر رامسر.

یک مخاطب دیگر نوشته است که بانک ... در حدود پنجاه اتاق در هتل حیات شرق مشهد خیابان پنجراه دارد. اتاق‌هایی که قیمت هر واحد از آن برای خرید نزدیک 700 میلیون تومان می‌باشد.

یک مخاطب دیگر از شهر مشهد نوشته است که من به عشق طبیعت شمال، سفری به استان مازندارن داشتم. متاسفانه سراسرساحل فرح آباد ویلاهای شیک و بزرگ بانک‌ها ونهادهای دولتی ساحل را ازدید عموم محروم کردند، آیا این نهادها حق چنین کاری راداشتن؟".
یک مخاطب دیگر در پاسخ نوشته است که مجموعه فرهنگی و ورزشی بانک ... اجودانیه خیابان سباری.

استخر کافی شاپ تالار رستوران و انحصارا پیمانکاری آنها به دست خود شرکتهای بانک ... است و در قبل شرکت تدارک بانک ... و اکنون شرکت کوثر بانک ... است.

یکی دیگر از مخاطبان خبرفوری نوشته است که بنده در یک مجموعه واقع درالهیه بلوار نلسون ماندلا کارمی‌کردم. این مجتمع 40 طبقه روی زمین و7طبقه زیرزمین است که هر طبقه 1100متر کف کلا سنگ از قرارهر متری 5میلیون از برزیل و دیوارها کلا سنگ هرمتری 4میلیون از یونان آورده می‌شود. نما کار لهستانی و هر قطعه شیشه واقع در نما 95میلیون تومان و در هر طبقه حدود 100شیشه وجود دارد. سقف کلا نورمخفی و کناف کل طبقات ضرب در 45 طبقه ضرب در 1100متر و ضرب در هرمتری 50میلیون قیمت آپارتمان در آنجا که چندین هزار میلیارد ارزش دارد. همه این ها مربوط به بانک ... و شخص الف است.
مخاطب دیگری نوشته است که با سلام، مجموعه تفریحی بانک ... در اصفهان ، خیابان جابر انصاری. حداقل 50هزار متر مربع زمین متری 10 میلیون، همراه با تالار و امکانات رفاهی. اگر عکس هم لازمه تا بگیرم بفرستم.
مخاطب دیگری نوشته است، جاده طرقبه به سمت مشهد. جنب دادگستری و دادگاه شهر طرقبه باغی با انبوه درختان آلو و آلبالو متعلق به بنک ... است این باغ حدود یک دهه قبل به مبلغ یک و نیم میلیارد تومان توسط این بانک مهر خریداری شد و اکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان ارزش دارد.

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است که سلام بانک ... در اصفهان، خیابان جابر یه مجموعه تفریحی دارد. باید بیایید ببینیند.

یکی دیگر از مخاطبان نوشته است که مجموعه تفریحی چند هکتاری بانک ... در بهترین نقطه بابلسر خیابان نخست وزیری.

یک مخاطب دیگر نوشته است که35 درصد سهام گروه صنعتی بارز مربوط به بانک ... است.

مخاطب دیگری با #غلط_زیادی نوشته است، مجتمع تفریحی آهوان چابکسر متعلق به بانک ...


*خبرفوری نمی‌تواند صحت و سقم مطالب ارسالی از طرف مخاطبان را تایید یا رد کند. با این حال حجم بالای اطلاعات ارسالی نشان می دهد که نهادهای نظارتی باید با دقت بیشتری به بنگاه داری بانکها رسیدگی کرده و به این مطالبه مردم و رهبر انقلاب پاسخ دهند که چرا بانک با سپرده های مردم در حال بنگاه داری است؟

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ستار
    0

    ضعف از دولت بی کفایت است وگرنه بانک ها نمیتوانند از این غلط ها بکنن

  • El rey
    0

    هر چند فایده نداره ، اما تو استان همدان اون طور که من اطلاع دارم بانک ملی ، مدیریت شعب اش زمین موقوفه ای رو که وقت امام زاده حسین علیه السلام شده رو غصب کرده...

  • علی رضایی
    0

    با سلام برادر من یک کارمند بانک است با ۱۵ سال سابقه.تمام موهای سرش سپید شده.دچار ضعف اعصاب شده.مهره های گردنش آسیب جدی دیده.دیسک کمر دارد.زانوهایش دچار آرتروز شده. میدانید چرا؟؟!!! ازبس که انسان دوست و زحمت کش است و از ساعت ۶/۳۰تا ۵ بعداز ظهر بدون هیچ اتلاف وقتی در خدمت مردم است.وقتی به منزل میرسد آنقدر داغوون است که وقتی برای ورزش ندارد. منزلش با وام است. خودرو نیز همین طور. لباس کارش اجبارا کت و شلوار است در سرما و گرما نه از سر رفاه. این مجتمع های تفریحی که تغریبا تمام ارگانهای دولتی دارند وعنوان نمی شود تنها برای چند روز هر چند سال یکبار به صورت قرعه کشی آن هم با نرخی تغریبا آزاد در اختیار آنها قرار میگیرد که گاها به دلیل عدم امکان مرخصی به دلیل کمبود نیرو نمی توانند برود. ای کاش مسولین بتوانند سطح رفاه جامعه را روزی به میزانی برسانند که آن دسته از ارگانهای دولتی تا کنون نتوانسته اند غلط اضافی کنند نیز بتوانند روزی این کار را کنند و به رفاه کارمندان خود اهمیت بدهند. ضمناهر موسسه مالی و انتفاعی در هر کجای دنیا حق دارد برای پیشبرد اهداف سازمانش از محل درآمدش و نه از محل پول مردم نسبت به خرید دارایی ثابت و غیر ثابت اقدام نماید و از آنها بهره برداری نماید. بدیهی است درآمد بانکهای دولتی در کشور ما به حساب خزانه دولت میرود و هر چقدر بانکها پویا تر باشند و کارمندان اکتیوتری داشته باشند قادر به ارایه خدمات مناسب تری به مردم و در نهایت سودآوری بیشتری برای دولت هستند... بهتر است قدری منصف تر باشیم حداقل با قشر ضعیف و کارمند...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها