مسکو: امیدواریم شورای امنیت خروج آمریکا از برجام را بررسی کند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو امیدوار است مساله خروج آمریکا از برجام در نشست پیش روی شورای امنیت درباره ایران مورد بررسی قرار گیرد.

مسکو: امیدواریم شورای امنیت خروج آمریکا از برجام را بررسی کند

دمیتری پولیانسکی نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از تصمیم رییس جمهور آمریکا برای ریاست نشست پیش‌ روی شورای امنیت گفت که امیدوار است در این نشست مساله خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران نیز بررسی شود.

پولیسانسکی گفت: ما مطلع‌ هستیم که برنامه‌هایی برای برگزاری یک نشست بلندپایه در 26 سپتامبر (4 مهر ماه) وجود دارد. ما امیدواریم که جنبه‌های مرتبط با خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در این نشست مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که موضوعات مربوط به ایران تنها می‌تواند در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در تایید برجام به تصویب رسید بررسی شود.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد روز چهارشنبه (امروز) گفت که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قصد دارد نشستی با حضور سران کشورها در شورای امنیت سازمان ملل برگزار کند و ریاست آن را عهده‌دار شود.

ترامپ در ماه مه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند. این تصمیم وی با مخالفت و انتقاد شدید دیگر طرف‌ها شامل روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان مواجه شد. این کشورها علی‌رغم خروج آمریکا بر ادامه پایبندی خود به این توافق تاکید کرده‌اند. همچنین اتحادیه اروپا در تلاش برای حفظ برجام پس از بازگشت تحریم‌ها علیه تهران مقررات مسدود کننده خود را مجددا فعال کرده است تا از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های فرامرزی آمریکا علیه ایران محافظت کند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها