نگرانی ترامپ از شکست کامل تروریست های سوریه

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی که نشان دهنده نگرانی او از شکست کامل تروریست های سوریه بود، تاکید کرد که دولت سوریه نباید به ادلب حمله کند.

نگرانی ترامپ از شکست کامل تروریست های سوریه

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به سوریه، ایران و روسیه برای پاکسازی ادلب از وجود تروریست ها هشدار داد.
ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نباید بی مهابا به استان ادلب حمله کند. روس ها و ایرانی ها در صورت مشارکت در این فاجعه بالقوه انسانی دچار اشتباه سختی می شوند.
وی افزود: ممکن است صدها هزار نفر از مردم (سوریه) کشته شوند. نگذارید چنین اتفاقی بیافتد!
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در سفری که به سوریه داشت گفت که باقی تروریست ها از جمله تحریرالشام (جبهه النصره) باید از ادلب خارج شوند که این اظهارات بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشت.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز دوشنبه نیز پیرامون نحوه همکاری ایران در عملیات پاکسازی استان ادلب گفت: دولت سوریه به عنوان حاکمیت این کشور حق دارد در نهایت با تروریست ها مبارزه و تمام سرزمین خود را از وجود آنها پاک کند و جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که دولت سوریه نیاز داشته باشد کمک های مستشاری خود را ارائه می کند.
قاسمی افزود که دولت سوریه مصمم است در ادامه پیروزی ها و سرکوب تروریسم در این نقطه هم به این فاجعه پایان دهد و این بحث امروز باعث نگرانی برخی محافل حامی تروریست ها شده است و دست به تبلیغات گسترده ای زده اند.
رسانه های آمریکایی و دولت این کشور در روزهای اخیر تبلیغات وسیعی پیرامون ادعای احتمال استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در پاکسازی استان ادلب آغاز کرده اند.
سوریه در یک هفته اخیر صحنه جنگ لفظی روسیه و آمریکا بوده است چرا که روس ها مدعی هستند که تروئیکای غربی (آمریکا، فرانسه و انگلیس) در حال تدارک حمله به سوریه به بهانه استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی هستند.
در طرف مقابل، آمریکا مدعی است که ارتش سوریه به دنبال حمله شیمیایی به مخالفان خود در ادلب سوریه است و در نظر دارد در صورت وقوع این حادثه، پاسخ سختی به سوریه بدهد.
درهمین رابطه روسیه برتعداد ناوهای خود درساحل سوریه در دریای مدیترانه افزوده است و آمریکا نیز در حال انتقال تجهیزات نظامی خود به نزدیکی سوریه است.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز کشورهای غربی را از برپایی صحنه سازی شیمیایی در ادلب سوریه برحذر داشت و این اقدام را بازی با آتش توصیف کرد.
نشست رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه روز جمعه آینده در تهران برگزار می شود که یکی از موضوعات آن مساله سوریه و اوضاع ادلب است.
لاوروف روز دوشنبه سوریه را محور اصلی نشست سران ایران، روسیه و ترکیه عنوان کرده و گفت که سه کشور بر آزادسازی استان ادلب از کنترل تروریست‌ها تمرکز دارند.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    نگرانی چیه این سوزشی است که ترامپ وشیوخ عرب بابت نابودی دست پرورده های تروریست شان دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها