عضو ناظر مجلس در شورای رقابت:

مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو باز هم صادر نشد/ جلسه شورای رقابت بی‌نتیجه ماند

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت عنوان کرد که در جلسه امروز این شورا مقرر شد که تصمیم گیری در مورد قیمت خودرو به گزارش بانک مرکزی در مورد تورم بخشی ۵ ماهه نخست امسال در صنعت خودرو منوط شود.

مجوز رسمی افزایش قیمت خودرو باز هم صادر نشد/ جلسه شورای رقابت بی‌نتیجه ماند

المیرا اکرمی؛ ولی ملکی گفت: در جلسه عصر امروز شورای رقابت بازار خودرو، قیمت خودرو، مسایل و مشکلاتخودروسازان، معضلات موجود در تولید و فروش خودرو، دلایل کاهش تولید و افزایش حاشیه قیمت بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پس از استماع موضوعات مطرح شده از سوی خودروسازان و رفع ابهاماتی که برای اعضای شورای رقابت وجود داشت، این شورا در نهایت تصمیم گرفت که با ارسال نامه ای به بانک مرکزی درخواست کند که این بانک، تورم بخشی در 5 ماه نخست امسال در صنعت خودرو را محاسبه و اعلام کند.

ملکی اظهار داشت: بنا به آنچه که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد و در فرمول خاصی که دارد، شورای رقابت در مورد قیمت خودرو تصمیم خواهد گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مطرح شدن موضوع احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: در این جلسه خودروسازان اذعان کردند که 70 هزار خودرو در خودروسازی ها وجود دارد که بخشی از آنها به دلیل نقص قطعه به بازار عرضه نمی شود.

ملکی در پایان عنوان کرد: البته به نظر می رسد به دلیل پایین بودن میزان سود و واهمه ای که از این موضوع وجود دارد، خودروسازان با احتیاط اقدام به فروش محصولات خود می کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها