افزایش سهم فولکس‌واگن از بازار خودروی آفریقا

فولکس‌واگن به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد فعالیت‌های تجاری و صنعت خودروسازی خود را در دو کشور آفریقایی نیجریه و غنا گسترش دهد.

افزایش سهم فولکس‌واگن از بازار خودروی آفریقا

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان که یکی از فعال‌ترین خودروسازان در جهان است و بیشترین سهم عرضه و فروش خودرو در اروپا را نیز در اختیار دارد حالا به‌تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد با افزایش خط تولید در کارخانه‌های فولکس واگن مستقر در غنا و نیجریه، این دو کشور را در درازمدت تبدیل به یکی از هاب‌های منطقه غرب آفریقا کند و بدین ترتیب سهم خود را از بازار خودروی آفریقا افزایش دهد.

توماس شفر - مدیر فولکس‌واگن در منطقه آفریقا - در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرده است که شرایط قاره آفریقا در چند سال اخیر از لحاظ بسیاری رو به بهبود بوده است به‌گونه‌ای که صنعت خودروسازی در این منطقه وضعیت رو به صعودی دارد بنابراین با توجه به چشم انداز روشن پیش‌رو، می‌توان امیدوار بود که صنعت خودروسازی در این منطقه شکوفا خواهد شد و تبدیل به یکی از بزرگترین و موفق ترین خطوط تولید ما خواهد شد.

فولکس‌واگن در کشورهای آفریقای جنوبی، کنیا و به تازگی روآندا کارخانه‌هایی را تاسیس و راه‌اندازی کرده است که در آنها محصولات این برند آلمانی تولید و به بازارهای آفریقایی عرضه می‌شوند.

گروه خودروسازی فولکس‌واگن علی‌رغم رسوایی خودروهای دیزلی تولیدی، توانسته است رکورد رکورد فروش سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ را بشکند و به دنبال افزایش سهم خود در بازارهای آفریقایی نیز است تا بتواند بازار این قاره را نیز از آنِ خود کند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس‌واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد؛ چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده است.

فولکس‌واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها