هفت ویتنامی به اتهام سرنگونی دولت دستگیر شدند

درپی افزایش بازداشت های سیاسی در ویتنام،مسئولان امنیتی این کشور گزارش دادند : هفت نفر از افراد وابسته به شبه نظامیان مخالف دولت در یک گروه سیاسی تبعیدی مستقر در کانادا را به اتهام بمب گذاری و سرنگونی دولت دستگیر کردند.

هفت ویتنامی به اتهام سرنگونی دولت دستگیر شدند

از رسانه های آسیایی، مقام های این کشور دوشنبه اعلام کردند : این افراد وابسته 'دولت ملی موقت ویتنام' هستند که در کالیفرنیا آمریکا مستقر هستند و دولت آمریکا آنها را برای سرنگونی دولت کنونی در ویتنام حمایت می کند.
گروهی از مخالفان وابسته به این گروه نیز که توسط دولت ویتنام تبعید شدند، اکنون در کانادا مستقر هستند.
پلیس ویتنام روز گذشته نیز گزارش داد: همزمان با روز ملی این کشور (یکشنبه) چهار نفر از رهبران مخالف دولت وابسته گروه دولت ملی موقت ویتنام را به اتهام تهدید امنیت ملی دستگیر کرده است.
هانوی معتقد است این گروه درصدد سرنگونی دولت کمونیستی این کشور با حمایت های مالی و نظامی آمریکا هستند.
طرفداران این گروه نیز می گویند: پلیس این کشور درصدد است تا با افزایش دستگیری ها فضای رعب و وحشت را در این کشور گسترش دهد تا مردم این کشور از ایجاد دموکراسی حمایت نکنند.
سازمان «دولت ملی موقت ویتنام» در سال 1991 در آمریکا توسط «داو مین کوان»، ستوان سابق ارتش سایگون ویتنام برای ایجاد کشور ویتنام جنوبی تشکیل شد.
کوان متولد ویتنام و ساکن ایالت کالیفرنیا و موردحمایت آمریکاست. این نظامی ویتنامی ادعای ارضی داشته و هدف خود را جدایی و استقلال ویتنام جنوبی اعلام کرده است.
ویتنام با بیش از 94 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا در دهه 1950 با تهاجم گسترده نظامی آمریکا به این کشور روبه رو شد.
کشور ویتنام جنوبی با نام جمهوری ویتنام در سال‌های 1954 تا 1975 بر قسمتی از ویتنام که در جنوب مدار 17 درجه به پایتختی سایگون استقرار یافته بود. ویتنام جنوبی در جریان جنگ ویتنام با دولت ویتنام شمالی و چریک‌های ویت‌کنگ درگیر بود و آمریکا در این جنگ به حمایت از ویتنام جنوبی وارد این جنگ شد.
جنگ ویتنام در نهایت به نفع کمونیست های شمالی پایان یافت.
پس از جنگ ویتنام کوان و همراهانش با تاسیس دولت ملی موقت ویتنام نیروهای شبه نظامی را تربیت کردند که در ویتنام بارها مرتکب عملیات تروریستی و خرابکاری شده است.
از این رو درگیری میان دولت و مخالفان در ویتنام بشدت خشونت بار بوده و این تنش ها در ماههای اخیر میان دو طرف شدت یافته است.
دادگاهی در ویتنام در اوایل شهریور 10 نفر ویتنامی را به همراه دو نفر آمریکایی را نیز به اتهام «تلاش برای براندازی» به 14 سال زندان محکوم کرد.
'جیمز نگوین' و 'آنگل فن' متهم به توطئه برای کنترل ایستگاه های رادیویی و پخش پیام های ضدحکومتی علیه هانوی به نفع «دولت ملی موقت ویتنام» شدند.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها