افزایش عملیات تروریستی در جنوب فیلیپین

شهر ایسولون در جنوب فیلیپین در مدت یک هفته شاهد افزایش عملیات تروریستی وانفجار دو بمب در دو رستوران مختلف بود که این انفجارها بیش از 4کشته و دهها زخمی در این منطقه برجای گذاشته است.

افزایش عملیات تروریستی در جنوب فیلیپین

شهر'ایسولان'در جنوب فیلیپین در هفته گذشته28 آگوست (6شهریور)نیز شاهد انفجار یک بمب جاسازی شده در یک موتورسیکلت بود که سه نفر کشته و بیش از 10 نفر زخمی برجای گذاشت.
این شهر روز گذشته نیز شاهد انفجاری یک بمب در رستورانی در این شهر بود که تاکنون یک کشته و بیش از 15 زخمی برجای گذاشته است.
این حملات تروریستی شدیدترین حملات در منطقه مسیحی نشین 'آرچیپلاگو' archipelago در جنوب فیلیپین که شبهه نظامیان مسلح در دهه های گذشته همواره علیه دولت دراین منطقه جنگیده اند.
اگرچه تاکنون هیچیک از گروههای شبه نظامی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اند اما مسئولان این منطقه گروه داعش مرتبط با اعضای گروه شبه نظامیان مسلمان بنگسامورو را مسئول عملیات تروریستی می دانند.
'سیرلیتو سوبجانا' فرمانده ارتش منطقه به رسانه های فیلیپین گفت: احتمالا بنگسامورو این عملیات تروریستی را برای ایجاد هرج و مرج طراحی کرده است.
به گفته شهردار ایسولون 4 نفر از افراد زخمی نیز در شرایط بحرانی به سرمی برند.
عملیات تروریستی درجنوب فیلیپین در50 سال گذشته همواره یکی از چالش های امنیتی در این منطقه بوده و مانیل انتظار دارد پس از تصویب قانون اعطای خودمختاری به این منطقه، این بحران فروکش کند.
جنگ میان دولت و شبه نظامیان مسلح در جنوب فیلیپین در یک دهه اخیر دستکم 100 هزار نفر کشته دراین کشور برجای گذاشته است.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها