کوچکی‎نژاد در گفت و گو با خبرفوری:

ملاک رعایت حجاب در رسانه ملی قانون شرع است/ بیشتر از علما نمی‎دانیم که بخواهیم به گونه دیگر عمل کنیم

رئیس فراکسیون رسانه مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا ملاک رعایت حجاب در رسانه ملی حد و حدود شرعی است و ما نمی‎توانیم فراتر از آن عمل کنیم.

ملاک رعایت حجاب در رسانه ملی قانون شرع است/ بیشتر از علما نمی‎دانیم که بخواهیم به گونه دیگر عمل کنیم

جبار کوچکی‎نژاد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره تشکیل کمپین من و سانسورچی از سوی برخی از بازیگران کشورمان در اعتراض به نوع پوشش و گریم‎های خاصی که رسانه ملی وجود دارد اظهارکرد: اینکه صدا و سیما به عنوان یک الگو برای مردم کشورمان و بسیاری کشورهای دیگر مطرح است موضوع مهی است از این قطعا در هنگام ساخت برنامه‎های مختلف باید حدود شرعی در نوع پوشش و حجاب بازیگران رعایت شود.

وی تصریح کرد: اگر سخت‎گیری صدا و سیما درباره نوع پوشش و حجاب بازیگران و هنرمندان بیش از حد باشد این موضوع دیگر هیچ موجبات شرعی ندارد و صدا و سیما باید عقب‎نشینی کند.

رئیس فراکسیون رسانه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید حد و حدود مشخصی طبق شرع و آیین‌نامههایی که وجود دارد برای بازیگران و هنرمندان در صدا و سیما مدنظر گیرد و براساس آن رویکردها و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

کوچکی‌نژاد درباره انتقاد بازیگران به خصوص هنرمندان زن درباره گریم‎ و نوع پوشش سخت آنها برای بازی در سریال‎ها و فیلم‎های تلویزیونی گفت: قطعا زنان در حالت عادی هم باید طبق شرع و قوانین اسلام حجاب خود را رعایت کنند اما قطعا این امر برای بازیگران به عنوان الگوی بخشی از جوانان بیشتر است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: حدود شرعی ملاک و معیار حجاب در کشورمان است از این رو اینکه بخواهیم بیش از حد در این مسیر وارد عمل شویم قطعا درست نیست چرا که ما بیشتر ازعلما نمی‎دانیم که بخواهیم فراتر از آنها عمل کنیم از این رو باید براساس حد و شرعی که وجود دارد در رسانه ملی عمل شود.‎‌

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یک بام و دو هوای برخورد رسمی با حجاب --- یک بام و دو هوای برخورد دوگانه ی رسمی وزارت ارشاد و صدا و سیمای ج.ا.ا با حجاب در سینما و تلوزیون نشانه ی رواج دیدگاه های ضد و نقیض فاقد توجیه منطقی نسبت به احکام دین است که تا کنون بگونه ای عالمانه با دلایل علمی دینی در ملا عام میان صاحب نظران ذی ربط بصورت فراگیر و مستفیض و عمقی با استدلال قرآنی و عقلی کارشناسانه ی فقهی و با استفاده از روش پرسش و پاسخ مردمی به بحث گذاشته نشده است. چرا و با چه دلیل شرعی تلوزیون یا سیمای ج.ا.ا که در فیلمها و سریالها و سایر برنامه های خود مقید به حجاب شرعی است برای فیلمهای سینمایی که مقید به این حجاب نیستند تبلیغ می کند و این گونه بی توجهی به حجاب شرعی را ترویج و بصورت غیر مستقیم تشویق می نماید؟؟؟!!! در مسئله بحث حجاب زیر پرچم نظام اسلامی باید تکلیف و علل علمی به کار گیری اصول فقهی تخصیص عام و تعمیم خاص و سایر اصول فقهی ذی ربط در تفسیر آیات حجاب و استنباط احکام فرعی مصداقی از آن بگونه ای عالمانه و دقیق و رسا و مستدل به دلایل قطعی الصدور قطعی الدلاله مشخصص گردد تا بشود از این یک بام و دو هوای ارشاد و سیما سالم و با یقین رها یافت. باید با تن دادن به اصل قرآنی: «... إِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا...» استدلال برای مسایل همه جانبه ی حجاب و استنباط احکام فرعی آن با دلایل شرعی قطعی الصدور قطعی الدلاله از قرآن و سنت انجام گیرد تا زمینه ی جا افتادن عقلی این احکام با کنار گذاشتن احکام مستند به دلایل ظنی ، خدا پسندانه فراهم شود. با توجه به حاکم و ناظر بودن قرآن بر سنت ، بنا به دلایل معروف و مشهور قرآنی و عقلی خاص خود ، در مسئله تعمیم و و تخصیص عامها و خاصهای قرآن با سنت که نمی تواند بر قرآن حاکم و ناظر باشد ، چنانچه چنین مسئله ای وجود داشته باشد باید تجدید نظر کرد و مسئله را با حکم قرآن و عقل حل نمود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها