عکسی که باعث شده است بسیاری از معتقدان به تئوری توطئه سفر به ماه را دروغی بیش ندانند/ آیا "سفر به ماه" حیله آمریکا بوده است؟

اخیرا معتقدان به تئوری توطئه بر اساس تصویری که در یوتیوب پخش شده است نتیجه گرفته اند که

عکسی که باعث شده است بسیاری از معتقدان به تئوری توطئه سفر به ماه را دروغی بیش ندانند/ آیا "سفر به ماه" حیله آمریکا بوده است؟

طبق نظر برخی معتقدان به تئوری توطئه، دولت ایالات متحده هرگز بر سطح ماه فرود نیامده است و این جز حیله ای از جانب آمریکا نبوده است. آنها معتقدند که طبق شواهد موجود، ساخت یک صحنه دروغین از فرود بر ماه به مراتب ارزان تر و ساده تر از فرستادن یک تیم تحقیقاتی به ماه است.
بنا به ادعای ناسا از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲، آمریکا شش بار بر سطح ماه فرود آمده است.
اما بنا به باور تئوری پردازان توطئه، پس از اولین پروژه شوروی مبنی بر فرستادن انسان به خارج از جو زمین، آمریکایی ها به علت رقابت سیاسی به تکاپو افتاده و سعی کردند عملیات فرستادن انسان به ماه را عملی کنند اما قادر به این‌کار نبودند و مجبور شدند تا از طریق تکنیکهای فیلم برداری چنین حادثه ای را جعل کنند.
آخرین عملیات مربوط به سال ۱۹۷۲ می‌شود که در آن یک فضا نورد به نام رونالد ایونز برای لحظاتی بر سطح ماه راه می‌رود. فیلم و عکسی که از این ماموریت توسط سازمان فضایی آمریکا منتشر شد تا سالها در ذهن و یاد مردم ماند و به نوعی نماد سفرهای فضایی بشر شد. با این حال، معتقدان به تئوری توطئه در یوتیوب، ویدئوی مربوط به سال ۱۹۷۲ را منتشر کردند و به تجزیه و تحلیل آن پرداختند. آنها معتقدند که این عملیات کاملا دروغین و ساختگی بوده است.
کاربرانی که ویدیو را آپلود کرده اند، ادعا می کنند که بر کلاه یکی از فضانوردان بازتاب تصویر یک شخص که گویی کارگردان است، وجود دارد. آنها می‌گویند تصویر شخص حاضر و منعکس شده لباس فضایی بر تن ندارد.
این ویدیو بیش از 1.5 میلیون بار در یوتیوب مشاهده شده است و در FOX News هم به طور جالبی منعکس گردیده است.


معتقدان به نظریه توطئه باور دارند که به همین دلیل، سفر به ماه دروغی بیش نبوده است، هرچند در این ویدئو توضیح نمی‌دهند که چرا آمریکا چنین دروغی را بافته است.

بسیاری این تحلیل را باور ندارند. نباید فراموش کرد که آپولو ۱۷ از ۷ الی ۱۷ دسامبر در ماه بوده است و طی عملیات خود، به همراه ۱۷ خدمه بیش از ۱۱۰ کیلوگرم نمونه‌ از سنگ موجود در سطح ماه فرستاده است. این سنگها همگی در آزمایشگاه آزمایش شده اند و مشخص شده است که همگی از خارج از جو زمین وارد گشته اند.

علاوه بر این، تصویر منعکس شده در کلاه فضانورد هیچ‌چیزی را به درستی مشخص نمی‌کند. تصویر یک مرد دوربین به دست و بدون لباس مخصوص، به هیچ عنوان مشخص و واضح نیست و به همین دلیل، هیچ نتیجه‌ی خاصی مبنی بر ساختگی بودن این فیلم‌نمی‌توان گرفت.
نباید فراموش کرد که در طول سالهای اخیر و به خصوص پس از قدرت گیری ترامپ، گرایش جوانان آمریکایی به تئوری توطئه گرایان مبنی بر ساختگی بودن سفر ماه بیشتر و بیشتر شده است و این بسیاری از دانشمندان و دانشگاهیان را نگران کرده است.

منبع: ایندیپندنت

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    2

    مقالات ،عکس ها و ویدئوهای دیگری هم وجود دارد که خیلی واضح تر و ساده تر دروغ بودن سفر به کره ماه را اثبات کرده اند

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      سلام به همگی . یعنی تا الان هم کسی به ماه پا نگذاشته ؟؟؟؟

  • سعید
    1

    این موضوع رو که خیلی وقته همه می دونند؛قضیه آرمسترانگ وپاگذاشتن روی کره ماه فقط یک فیلمبرداری حرفه ای آمریکایی بودبرای جنگ روانی علیه شوروی سابق ؛درضمن بعدازاین موضوع هم دروغ های بسیاری ازکاخ سفید علنی شده که تئوری توطئه آمریکایی به حساب میاد

  • User
    0

    برای درک بهتر توانایی بالای صنعت هالیوود در ساخت فیلم ها و تصاویر جعلی همتراز با واقعیت کافی است یکبار فیلم سگ را بجنبان ساخته کشور آمریکا را بببنید . کپی بهتر از اصل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها