شهریاری در گفت و گو با خبرفوری:

گزارشی درباره احتکار دارو نداشتیم/ وزارت بهداشت باید برنامه جامعی را برای زمان تحریم‎ها ارائه دهد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز و باتوجه به شرایط اقتصادی که در کشورمان وجود دارد درباره احتکار دارو گزارشی به ما ابلاغ نشده است.

گزارشی درباره احتکار دارو نداشتیم/ وزارت بهداشت باید برنامه جامعی را برای زمان تحریم‎ها ارائه دهد

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در موضوع کمبود دارو در کشورمان تاثیرگذار خواهد بود اظهار کرد: قطعا اگر بخواهیم بگوییم که تحریم‎ها در وضعیت تامین برخی از داروهای خاص مشکلی ایجاد نخواهد کرد درست نیست از این رو باید برای شرایط آینده به فکر تدبیر و راهکار جدی بود.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی بخش درمان کشور در وضعیت فعلی باید با شناسایی افرادی که از داروهای خاص استفاده می‎کنند در راستای نیازهای دارویی آنها وارد عمل شود.

رئیس کمیسیون یهداشت و درمان مجلس درباره امکان احتکار دارو در زمان اعمال تحریم‎های جدید گفت: باتوجه به نظارت‎هایی که در شرایط فعلی با توجه به نوسانات اقتصادی و ارزی در کشور وجود دارد تا به این لحظه گزارشی از احتکار دارو به خصوص داروهای بیماران خاص گزارش نشده است.

شهریاری تاکید کرد: کمیسیون بهداشت با تشکیل نشست‎ و جلسات مستمر با مسئولان وزارت بهداشت بر ضرورت داشتن یک برنامه جامع از سوی این وزارتخانه در راستای مقابله با تحریم‎های دارویی تاکید کرده است از این رو امیدواریم این برنامه از سوی این وزارتخانه عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با سودجویان و کسانی که درصدند در زمان تحریم‎ها با احتکار دارو به سودهای کلانی دست پیدا کنند از موضوعات مهم دیگری است که دستگاه قضایی باید در جهت مقابله با آن وارد عمل شود تا سرنوشت بازار ارز در انتظاربازار دارو نباشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رویا رضازاده
    0

    سلام ببخشید چرا دروغ میگین اخه کمبود دارو نداریم چیه من بیمار انوایمون کبد هستم و داروی مرکاپتوپرین استفاده می‌کنم الان اصن پیدا نمیشه و اگه یک روز نخورم بیچاره میشم و الان هم دارو رو ندارم

  • بینام
    0

    سلام من بابیماری دیابت بیمزه دست وپنجه نرم میکنم لطفا به فکرمابیماران باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها