نتایج یک تحقیق پنج ساله بر روی میلیاردها منتشر شد:

برای میلیاردر شدن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشید؟ / سه دسته از انسانها بیشتر از سایرین می‌توانند ثروتمند شوند

طبق تحقیقات یک محقق، افراد ثروتمند باید سه ویژگی اصلی داشته باشند. آنها باید صرفه جو باشند و خیلی خرج نکنند، خلاق باشند و اهداف طولانی مدت و رویاهای بزرگ داشته باشند.

برای میلیاردر شدن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشید؟ / سه دسته از انسانها بیشتر از سایرین می‌توانند ثروتمند شوند

توماس کارلی طی مدت چهار سال با 233 فرد ثروتمند صحبت کرد و آنها را مورد مطالعه و مصاحبه قرار داد. حال بعد از 5 سال او نتایج تحقیقات خود را منتشر کرد و متوجه شد که افراد ثروتمند اکثرا سه ویژگی اصلی شخصیتی دارند و اصولا سه راه رایج را برای ایجاد ثروت خود پیدا کرده اند.

این محقق طی مقاله ای، نتایج تحقیقات خود را این چنین شرح می‌دهد:

طی یک دوره تقریبا چهار ساله، من با 233 فرد ثروتمند مصاحبه کردم. در طی این مصاحبه ها از هر شخص ثروتمند 144 سوال پرسیدم. من 18 ماه دیگر هم به منظور خلاصه کردن و تجزیه و تحلیل واکنش ها و پاسخهای آنها صرف کردم.

یکی از نتایجی که با مطالعه رفتار و پاسخهای این ثروتمندان آموختم این بود که آنها چگونه ثروتمند شده اند و راز ثروت اندوزی آنها چیست؟ مطابق نتایج تحقیق من، افراد ثروتمند همگی در یکی از سه کاراکتر و شخصیت زیر قرار می‌گیرند.

شخصیت پس انداز کننده

22 درصد از افراد ثروتمند در مطالعه مطالعات من در این دسته قرار گرفتند. "افراد پس انداز کننده" کسانی هستند که تقریبا نرخ بدهی هایشان صفر باشد و درآمد غیر فعالی که از طریق پس انداز و سرمایه گذاری به دست می‌آورند، به طور کامل برای رفع نیازهای زندگیشان کافی باشد.

همه افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند، در چهار چیز مشترک اند:

الف. آنها سطح زندگی پایین و در سطح استاندارد و معمولی دارند

ب. درآمد این افراد بیش از استانداردهای پایین زندگی است ولی نه خیلی زیاد

ج. آنها معمولا در سال حدود 20 درصد از درآمد متوسط خود را ذخیره می‌کنند

د. آنها بعد از سالها و با احتیاط پس انداز خود را سرمایه گذاری می‌کنند.

شخصیت خلاق

تقریبا 27 درصد از افراد ثروتمند در این طبقه قرار می‌گیرند. طبق مطالعات من این افراد در حرفه، صنعت و یا شغل خود کاملا خلاق و نوآور هستند و به همین علت، معمولا در شغل خود بهترین هستند.

این افراد یا برای شرکت های بزرگ و دولتی مشغول به کار هستند که معمولا در مراتب بالای شغلی قرار گرفته و سود بسیاری را به دست می‌آورند و یا کسب و کارهای کوچکی را به راه می‌اندازند و معمولا سود بسیاری را هم به دست می‌آورند و از این طریق، کارشان را توسعه می‌دهند.

شخصیت رویاپرداز

"رویاپردازان" در مطالعات من، خیل عظیمی از ثروتمندترین را تشکیل می‌دهند. تقریبا 51 درصد از ثروتمندان مورد مطالعه، افرادی هستند که به دنبال یک رویای بزرگ بوده و توانسته اند آن را به واقعیت تبدیل کنند. رویای آنها در نهایت باعث شده است که آنها درآمد و سود بسیاری به دست آورند و در حدود دوازده سال به طور متوسط 7.4 میلیون دلار جمع کنند.

بنابراین، ثروتمندان اکثرا در یکی از این سه دسته قرار می‌گیرند. پس می‌توان نتیجه گرفت که افراد ثروتمند باید سه ویژگی اصلی داشته باشند. آنها باید صرفه جو باشند و خیلی خرج نکنند، خلاق باشند و اهداف طولانی مدت و رویاهای بزرگ داشته باشند.

منبع: business insider

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها