هایدن: به رغم اختلاف نظرها، مک‌کین هرگز به لغو مجوز امنیتی‌ام فکر نکرد

مدیر سابق سازمان سیا در توئیتی نوشت: هنگامی که من در سیا بودم، سناتور جان مک‌کین در چندین مورد به من نیش و کنایه زد اما حتی یکبار او به فکرش نرسید که من به تلافی این اختلاف نظرها باید مجوز امنیتی خود را از دست بدهم.

هایدن: به رغم اختلاف نظرها، مک‌کین هرگز به لغو مجوز امنیتی‌ام فکر نکرد

مایکل هایدن، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در صحبت‌هایی درباره جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که روز شنبه در اثر سرطان جان باخت، گفت با وجود آنکه در زمان حیات مک‌کین با او اختلاف نظر داشته اما هیچ گاه مک‌کین خواهان این نبود که هایدن مجوز دسترسی امنیتی خود را از دست بدهد.

مدیر سابق سازمان سیا در توئیتی نوشت: هنگامی که من در سیا بودم، سناتور جان مک‌کین در چندین مورد به من نیش و کنایه زد اما حتی یکبار او به فکرش نرسید که من به تلافی این اختلاف نظرها باید مجوز امنیتی خود را از دست بدهم. واقعا اینطور بود. "روحت در آرامش باشد قهرمان آمریکا."

مک‌کین روز شنبه در سن ۸۱ سالگی بعد از یک درگیری طولانی مدت با بیماری سرطان مغزی جان خود را از دست داد.

مایکل هایدن یکی از چندین مقام جامعه اطلاعاتی آمریکا است که یاد و خاطره این کاندیدای سابق ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه را گرامی داشت.

جان برنان، مدیر سابق دیگر سازمان سیا نیز که اخیرا به شدت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بر سر از دست دادن مجوز دسترسی امنیتی‌اش مشکل پیدا کرده از مک‌کین تحسین کرد.

برنان بعد از فوت مک‌کین او را "مردی آکنده از وطن پرستی، شجاعت و صداقت عظیم" توصیف کرد.

برنان در توئیتی نوشت: سناتور جان مک‌کین مردی آکنده از شجاعت، وطن پرستی و صداقت عظیم بود و در تاریخ به عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان ما نامش ثبت شد.

او ادامه داد: دوران خدمت او و همچنین احترام و نجابت او در مقابل دیگران باید یک الگوی درخشان برای همه آمریکایی‌ها باشد.

این در حالی است که برنان و هایدن هر دو با دولت دونالد ترامپ شدیدا اختلاف نظر دارند.

هایدن یکی از چند مقام ارشد اطلاعاتی سابق آمریکا است که نامش به عنوان کاندیدای احتمالی از دست دادن مجوز امنیتی بعد از اتفاق مشابه برای جان برنان مطرح شده است.

هایدن ماه گذشته میلادی به ترامپ هشدار داد اگر مجوز امنیتی او را هم لغو کند این هیچ تاثیری بر چیزی که او می‌گوید یا می‌نویسد نخواهد گذاشت.

او اخیرا به چند مقام متعلق به دولت باراک اوباما تصریح کرد که آنها نمی‌توانند اجازه دهند که این اقدامات ترامپ ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها