پاسخ دروغ به «#فرزندت_ کجاست؟» توهین به مردم است

سیدعلی ضیاء در یازدهمین قسمت از برنامه «فرمول یک» به موضوع آقازادگی پرداخت و میزبان دو فرزند شهید شد که بی‌پرده از وضعیت زندگی خود و اینکه به هرجایی رسیده‌اند روی پای خودشان ایستاده‌اند سخن گفتند.

پاسخ دروغ به «#فرزندت_ کجاست؟» توهین به مردم است

سلما بابایی فرزند شهید بابایی مهمان این برنامه بود و گفت: مادرم علاقه نداشت من بازیگر شوم. بنابراین سمت کارگردانی رفتم و ۵ سالی است که در ستارخان یک دفتر فیلم‌سازی اجاره‌ای دارم.

وی افزود: مخارج دفتر فیلم‌سازی خیلی زیاد است اما برای گرفتن کار به مشکلات زیادی خورده‌ام. هر جا برای کار می‌روم مرا به عنوان دختر شهید بابایی می‌شناسند. گاهی با خودم می‌گویم کاش کسی مرا نمی‌شناخت و کارم راحت‌تر پیش می‌رفت.

ضیاء نیز به گفتگویش با پسر شهید همت اشاره کرد که او هم از مشکلات مشابهی سخن گفته بود.

شده سالی ۷، ۸ ماه بیکار باشم

بابایی ادامه داد: من در سال شده ۷، ۸ ماه بیکار بودم اما دوست داشتم دفتر خانه تصویرگران رعد که اسم آن را از قرارگاه رعد که بنیان‌گذار آن پدرم بود گرفته‌ام پابرجا بماند اما در کار گره‌های زیادی جلوی رویم بوده است.

آناهیتا شیرودی فرزند شهید شیرودی اولین مدیر زن مجموعه ورزشی در کشور در پاسخ به اینکه آیا با رانت و بدون سابقه ورزشی به این سمت رسیده، تصریح کرد: من 19 سال است کارمند رسمی وزارت ورزش بودم و نمی‌دانم چطور ممکن است سابقه ورزشی نداشته باشم؟ پله به پله جلو رفتم و کارم را هم از ورزش بانوان شروع کردم.

وی در پاسخ به اینکه آیا حمایت او از حجت الاسلام روحانی باعث شده به مدیریت برسد، گفت: یک سال قبل از ریاست جمهوری آقای روحانی بنا بود من به مجموعه شیرودی بروم اما این اتفاق برای من نیفتاده بود و انتخابم ربطی به انتخابات نداشت.

ضیاء نیز نمونه دیگری از حرف‌های مهدی همت را آورد که گفته بود در زمان دیدار با مقام معظم رهبری او را آقازاده شهید همت معرفی کرده بودند اما آقا گفته بودند او شهیدزاده است نه آقازاده.

شیرودی تصریح کرد: علی رغم اینکه ما فرزند شهید ملی بودیم باید بیشتر تلاش می‌کردیم تا به جایگاهی برسیم.

هیچوقت نخواستم کسی سفارشم را بکند

بابایی نیز اظهار کرد: چند وقت پیش برای کار به سازمانی رفته بودم. آنها گفتند شما یکی دو سال است پیگیر کارتان هستید و ما خیلی وقتها شماره شما را هم جواب ندادیم. شما در این مدت فرصت داشتید از راه دیگری وارد شوید مثلا سفارش بالادستی ها را بگیرید تا کار شما را راه بیندازیم اما این کار را نکردید.

وی ادامه داد: من هم خودم دوست دارم از راه معمول و درست جلو بروم اما به این شرط که به ضررم تمام نشود و از آدم‌های دیگر هم کارم دیرتر جلو نرود.

شیرودی نیز به این نکته اشاره کرد که 37 سال است به بنیاد شهید نرفته است، بابایی هم گفت نه تنها تا به حال به بنیاد شهید نرفته ام بلکه تا به حال وام هم نگرفته‌ام چون ضامنی نداشته‌ام و اهل فامیلم در قزوین هستند و من و برادرهایم فقط در تهران هستیم.

اگر پدرم بود به این همه فساد اعتراض می‌کرد

وی در پاسخ به اینکه اگر حالا پدرت بود چه چیزی در این روزگار او را اذیت می کرد، گفت: فکر می‌کنم پدرم بیش از همه به فسادی که وجود دارد اعتراض داشت. متاسفانه این فساد بحث‌برانگیز است و مردم را تحت فشار قرار داده است.

بابایی درباره برنامه ثریا نیز اظهار کرد: قسمتی از برنامه درباره شیوه‌های مدیریتی شهید بابایی بود و من دوست داشتم از تهیه کننده برنامه بخواهم به شیوه های دیگر شهیدان در مدیریت کارشان نیز بپردازند.

ما که ژن خوب نیستیم

شیرودی در پاسخ به اینکه آیا ژن خوب است، تصریح کرد: ما ژن خوب نیستیم ژن خوب آن آقازاده‌هایی هستند که از شرایط پدرشان سوءاستفاده می‌کنند.

بابایی در پاسخ به اینکه اگر پدرت حالا بود چه شرایطی داشتی، گفت: زمانی که پدرم بود اصلا ما نبودیم. یعنی وجود او را اصلا احساس نمی کردیم و او همیشه درگیر کار بود. مادرم 13 سال با پدرم زندگی کرد و در 28 سالگی او را از دست داد و تا همین دو سال پیش که از دنیا رفت مشکلات او ادامه داشت.

شیرودی هم بیان کرد: اگر پدرم بود من همین جایی بودم که حالا هستم چون بر اثر اینکه فرزند شهید هستم اتفاقی برای من نیفتاده است. پدر من هم حضوری در خانه نداشت و سه ساله بودم که او را از دست دادم و خاطره ای از او ندارم. فقط می دانم اگر حالا بود هم دغدغه اش بیرون خانه بود.

بودجه ورزش مردان دو برابر ورزش بانوان است

وی درباره ورزش بانوان نیز گفت: بودجه ورزش بانوان نسبت به ورزش آقایان بودجه مساوری ندارد و نصف آنها است اما خانم های ما همیشه درخشیدند و ایستادگی کردند، افتخار آفرین هم بودند. زنان در جامعه امروز سخت تر از مردان به جایگاهی که می خواهند می رسند و مشکلات بسیاری پیش رویشان است. قرار است بودجه زنان و مردان یکی شود.

بابایی نیز با اشاره به اینکه دوست دارد درباره افراد ناشناخته ای که کارهای بزرگی برای مملکت کرده اند فیلم بسازد، یادآور شد: حتما قرار نیست درباره افرادی که دیگر نیستند فیلم بسازیم. این موضوع نیاز به حمایت مسئولان دارد و این کار به تنهایی پیش نمی رود. اما متاسفانه هنوز به چیزی که می خواهم نرسیده ایم. من حتی اجاره ماه پیش دفتر را هم نتوانسته ام بدهم.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی از بخشش جهیزیه مادر بر مبنای ساده زیستی پدر و اخلاقیات شهید بابایی که از هر قشری به او علاقه داشتند، یادآور شد: ان شاءالله همه مدیران و افراد به راه راست هدایت شوند.

فرزندان شهید یاد گرفته‌اند روی پای خودشان بایستند

شیرودی نیز خاطراتی از پدرش بیان و به این نکته اشاره کرد که فرزندان شهید به این دلیل که حمایت پدرانشان را نداشته اند از ابتدا یاد گرفته اند روی پای خودشان بایستند.

پاسخ دروغ به هشتک فرزندت کجاست توهین به مردم است

وی تصریح کرد: طی چند هفته گذشته هشتگ فرزندت کجاست راه اندازی شد مسئولان محترم هم به جای اینکه شفاف سازی کنند و درباره وضعیت خانوادگی شان توضیح بدهند، متاسفانه جوابگو نبوده اند یا مسیر درست را نرفته اند. مثلا گفته اند فرزند من لیسانس یا دکترا دارد و بیکار است. این خیلی بد است که نخواهند شفاف سازی کنند و چیز دیگری را به دروغ جا بیندازند توهین به مردم است. باید شفاف سازی شود و اگر واقعا چیزی هست راحت بگوییم و درباره فرزندمان حرف بزنیم.

در پایان این قسمت تندیس و مدال «فرمول یک» به مهمانان این قسمت اهدا شد.

«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

منبع: ایلنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    ازقدیم گفتند برای ماکه نان نداشت الاقل برای شما که آب داشتها آنان که رفتند وآنها که ازرفتن شهداماندگار شدند وریشه کردند وگردن کلفت شدند شروع به دهن کجی کردن به مردم .!! ماشرمنده شهدا هستیم که ازامثال شهید بابایی فقط اسم یک بزرگراه باقی مانده کاش مرام ومعرفت این بزرگواران قابل تولید بود وبه یکسری تزریق میکردند بلکه شاید آدم میشدند که مفسد اقتصادی به راحتی دردادگاه ننشیند وبه ریش ملت بخندد باحمایت چه کسی به این راحتی نشسته اید وهرکاری خواستید کردید ؟؟؟که انگارنه انگار .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها